قاليشويي فارسي قاليشويي فارسي .

قاليشويي فارسي

فرماندار: زمينه خروج صنوف مزاحم از بندرعباس فراهم شود

فرماندار: زمينه خروج صنوف مزاحم از بندرعباس فراهم شود

 

بندرعباس - ايرنا - فرماندار بندرعباس گفت: مدت طولاني شده كه طرح انتقال صنوف مزاحم از اين شهر به خارج از محدوده شهري مطرح بوده اما تا اين لحظه جنبه اجرايي نيافته است و اين كار بايستي محقق شود.

 

عزيزاله كُناري روز دوشنبه در نشست كارگروه ساماندهي مشاغل و اصناف مزاحم شهري اظهار داشت: شهرداري بندرعباس بايد اين موضوع را پيگيري كرده تا جانمايي و طراحي مكاني براي اين صنوف به سرعت انجام شده و روند انتقال آن‌ها آغاز شود.

 

وي ادامه داد: عمليات اجرايي زمين ۵۸ هكتاري مصالح فروشان در محدوده روستاي قادهار در شمال بندرعباس حداكثر تا ۱۵ ماه جاري آغاز شود و طراحي لازم براي اجراي مكان‌هاي استقرار تعميرگاه‌ها، درب و پنجره سازي و آلومينويم كارها در زمين ۳۰ هكتاري ايسين نيز انجام شود.

رييس كارگروه ساماندهي مشاغل و اصناف مزاحم شهر بندرعباس بيان داشت: همزمان ساير فرآيندهاي باقي مانده و تكميلي براي استفرار اين صنوف در خارج از شهر بندرعباس انجام گيرد و اتحاديه قاليشويي ها نيز آخرين وضعيت اجراي طرح را به فرمانداري اعلام نمايد.

 

مقالات ديگر

چگونه فرش ابريشم را تميز كنيم


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۵۳:۳۲ توسط:ادمين موضوع:

فروش مستقيم تجهيزات قاليشويي در صنايع ماشين سازي عزيزي

به گزارش اينا نيوز در گذشته قاليشويي در منازل انجام مي شد و افراد خانواده با استفاده از فرچه و پودر رختشويي و برخي مواد شوينده ديگر با همديگر قالي هاي منازل را مي شستند، امروزه ديگر كمتر كسي اين كار پر زحمت را انجام مي دهد زيرا قاليشويي هاي مدرني وارد بازار آمده اند كه از تجهيزات قاليشويي به روز و مدرن استفاده كرده و ديگر نيازي نيست افراد با دست قالي هاي سنگين خود را بشويند.

 

تجهيزات قاليشويي اتوماتيك به شما در صرفه جويي هزينه ها كمك مي كند، باعث افزايش بهره وري و سوداوري مشاغل در حيطه نظافت مي شود، هر نوعي از انها چه به صورت اتوماتيك و نيمه اتوماتيك مي تواند گرد و غبار فرش ها را گرفته و انها را شسته و هم چنين خشك مي كند، براي اين سه مرحله تجهيزات متفاوتي وجود دارد كه براي قاليشويي ها بسيار مقرون به صرفه است. چند نوع از  انها را در اين بخش ذكر خواهيم كرد. قاليشويي هاي مدرني وارد بازار آمده اند كه از تجهيزات قاليشويي تمام اتوماتيك استفاده كرده و ديگر نيازي نيست افراد با دست قالي هاي سنگين خود را بشويند.

 

–  تجهيزات قاليشويي نيمه اتوماتيك 

 

– تجهيزات قاليشويي تمام اتوماتيك 

 

– تجهيزات مبل شويي

 

-تجهيزات مبل شويي صنعتي

 

-تجهيزات مبل شويي و موكت شويي

 

با استفاده از تجهيزات قاليشويي مدرن و با تكنولوژري روز دنيا ميتوان در كيفيت شستشو و رضايتمندي مشتري تاثير مهم گذاشت.

 

در قاليشويي هاي سنتي معمولا از دستگاههاي قديمي و دستي استفاده ميگرديد كه معروفترين اين دستگاههاي سنتي براي شستشو دستگاه شلاق زن ميباشد و براي خشك كردن از دستگاه خشك كن ديگي استفاده ميگرديد.شركت هاي قاليشويي حرفه اي يك انتخاب عالي براي شستشوي فرش هاي شما هستند. تجهيزات شستشوي آنها قدرت مكش بيشتري دارد و فرايند خشك كردن فرش را سريعتر انجام مي دهند. حرفه اي هاي واقعي همچنين شناخت مناسبي از تمامي تجهيزات در دسترس دارند، انواع الياف و ساختارهاي تشكيل دهنده فرش را مي شناسند و از افراد مجرب براي شستشوي فرش هاي شما تحت شرايط مختلف بهره مي برند.

 

كارخانه ماشين سازي عزيزي با 40 سال سابقه فعاليت در صنعت ماشين آلات كشور از اولين مجموعه هاي ساخت تجهيزات قاليشويي در سراسر ايران و از معتبرترين و خوشنام ترين سازندگان داخلي اين صنعت است كه فعاليت خود را در سال 1357 با احداث كارخانه ماشين سازي در تهران آغاز كرده است.

 

اين شركت افتخار دارد كه با تلاش خستگي ناپذير كاركنان خود توانسته با تحولي چشمگير جايگاه ويژه اي در زمينه صنعت و اقتصاد كشور ارائه و همچنان با تكيه بر بنيه علمي ميراث گرانبهاي تجربه پيشينيان و اراده استوار كوشش نمايد طلايه دار اين صنعت عظيم باشد.

 

تجهيزات قاليشويي اتوماتيك را با بهترين كيفيت از شركت ما بخواهيد.

آبگير لوله اي كه در اصل به آن خشك كن نيز مي گويند، سانتريفيوژي است كه به شكل چرخشي كار مي كند و استانداردي براي هر چرخش وجود دارد، معمولا اين استاندارد در هر دور چرخش بين 200 تا 1400 دور گردشي است.هر قاليشويي بايد داراي دستگاه آبگير لوله اي باشد، زيرا با اين نوع تجهيزات قالي ها خشك مي شوند بنابراين اين دستگاه يك از مهم ترين تجهيزات قاليشويي است كه بايد براي آب گيري كردن هر فرش بكار برود.

 

استانداردي كه براي هر دور بكار مي رود چقدر است؟

 

به شكل معمول استانداردي كه براي هر دور تعيين شده است بين 1400 تا 1600 است البته اين براي ابگيرهايي است كه داراي استانداردهاي اروپايي بوده و از كيفيت بسيار خوبي برخوردار باشند.

 

چه نوع آبگير لوله اي مناسب است؟

 

اگر مي خواهيد كيفيت آبگيري در هر فرش بالا برود و فرش ها به سرعت خشك شوند، بايد به تعداد سوراخ هايي توجه كنيد كه اين نوع سوراخ ها بر روي خود لوله آبگير قرار دارند و هم چنين قدرتي كه موتور آبگير لوله اي فرش دارد نيز از اهميت ويژه اي برخوردار است.البته بايد حتما به جنس سبد نيز توجه ويژه داشته باشيد.

 

لرزش دستگاه آبگير لوله اي:

 

آبگير لوله اي به شكل معمول از لرزش تجهيزات برخوردار هستند اما اين نوع لرزش را مي توان با استفاده از راهكارهايي بسيار كمتر كرد. بهترين روش براي اين كار اين است كه از لاستيك هايي استفاده شود كه درون آنها باد زيادي وجود داشته باشد و اين نوع لاستيك ها به يك كمپرسور متصل شده، هم چنين اينكه اين دستگاه را به شكلي كاملا متوازن در هر مكاني نصب شود نيز باعث مي شود لرزش كمتر شود، از طرفي نوع جنس سبد نيز در اين بخش مهم است كه اين مورد نيز باعث مي شود لرزش آبگير كمتر شود.

 

ويژگي هاي انواع آبگير لوله اي

 

يك آبگير لوله اي مدرن داراي توان بالايي براي خشك كردن است به صورتي كه در حدود 100 درصد فرش را خشك مي كند. اين نوع تجهيزات نبايد هنگام خشك كردن فرش را چروك كند. وقتي فرش را خشك مي كند نبايد رنگ هاي فرش به دليل دوراني چرخيدن در هم تركيب شوند. البته رابطه چرخش توري و را در يك آبگير را نيز بايد مورد توجه قرار دادزيرا ميزان سرعت خشك كردن فرش ها در اصل به همين نوع چرخش توري بستگي دارد.اين تجهيزات براي يك قاليشويي مدرن بسيار كاربردهاي زيادي دارد.

 

مشخصات يك آبگير لوله اي قاليشويي

 

ولتاژ هر نوع آبگير بايد حداكثر تا 25 آمپر باشد، مي توان گف قدرت موتور يك آبگير لوله اي در حدود 20 اسب بخار بايد باشد.سرعت چرخش به صورت دوراني نيز مي تواند در حدود 1400 الي 300 بوده كه در هر نوع تجهيزات اين نوع سرعت متغير است. اينگونه تجهيزات براي هر نوع قاليشويي اتوماتيك لازم است بنابراين با استفاده از اين تجهيزات به طور معمول خشك شدن فرش ها به سرعت انجام گرفته و تحويل فرش با سرعت بيشتري انجام مي گيرد و هم چنين به فرش ها هيچ گونه اسيبي نمي رسد به همين دليل است كه از اين نوع تجهيزات بايد استفاده شود.

 

يكي از بهترين دستگاه هايي كه در عرصه آبگيري فرش توليد شده است آبگير لوله اي فرش مي باشد كه باعث جلوگيري از پارگي و چروك فرش مي شود

 

قيمت دستگاه قاليشويي

براي يافتن يك دستگاه قاليشويي با كيفيت، در نظر گرفتن قيمت آن موضوع مهمي مي باشد. بنابراين خريد يك وسيله مقرون به صرفه با امكانات، تجهيزات و قابليت هاي عالي، پيشهاد مي گردد. در واقع قبل از انتخاب دستگاه قاليشويي، استطاعت مالي و كارآمد بودن دستگاه را با يكديگر هماهنگ كنيد.

 

مزايا و قيمت دستگاه قاليشويي :

 

– استفاده از اجناس با اصالت و اصل كشورهاي اروپايي و ژاپني

 

– استفاده از اجناس با كيفيت و با آلياژ بالا

 

– سابقه چندين ساله در بخش شست و شو و بكارگيري آن در ساخت دستگاه شست و شو مانند: دستگاه آبگير لوله اي درب دار و بدون درب،دستگاه خاكگير و دستگاه شست و شوي ثابت و همچنين گرمخانه و ديگر محصولات

 

– تمام قطعات بكار رفته در دستگاه ها مهندسي شده و بر اساس تجارب آقاي عزيزي در بخش شست و شو مي باشد

 

– ضمانت نامه اي كه به همراه محصولات تحويل مشتري مي شود داراي 1 سال اعتبار و 10 سال خدمات پس از فروش مي باشد

 

– قيمت بسيار پايين نسبت به محصولات مشابه و كيفيت بسيار بالاي محصولات

 

– شما با استفاده از دستگاه هاي شست و شو ماشين سازي عزيزي مي توانيد از زمان شست و شو تا خشك كردن و بسته بندي آن خيالي آسوده داشته باشيد و در استفاده از نيروي انساني تا 50% درصد با كاهش روبرو شويد و در هزينه هاي خود صرفه جويي كنيد.

 

 

مقالات مرتبط ديگر:

قاليشويي جلفا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۴۹:۰۱ توسط:ادمين موضوع:

زنان؛ ۹۲ درصد بافندگان فرش دست باف در گيلان

زنان؛ ۹۲ درصد بافندگان فرش دست باف در گيلان
ايسنا/گيلان رييس اداره فرش سازمان صمت گيلان گفت: ۹۲درصد بافندگان فرش دست استان را زنان تشكيل مي دهند.
مجتبي مهري در گفت و گو با ايسنا با بيان اينكه گيلان يكي از با كيفيت ترين بافندگان فرش دست باف كشور است، گفت: در حال حاضر بخش عمده بافندگان فرش بزرگ پارچه استان سفارش گرفته اند و در كارگاه ها و منازل خود در حال بافت فرش هستند.
وي افزود: به طور ميانگين ۵۱ هزار متر مربع سلانه فرش و تابلو در گيلان بافته مي شود كه ۹۲درصد بافندگان اين فرش و تابلو فرش ها را زنان تشكيل مي دهند.
مهري با بيان اينكه بيمه مي تواند تا حد زيادي جوانان جوياي كار استان را به سمت قالي بافي جذب كند، خاطرنشان كرد: در حال حاضر ۱۳هزار و ۳۹۶نفر در استان قالي مي بافند كه ۹۰۰۲ نفر از آنها به سازمان تامين اجتماعي استان براي بيمه معرفي شده اند.
وي از روزنه اميد جديد براي مابقي قالي بافان كه بيمه نيستند و متقاضي قرار گرفتن تحت پوشش بيمه هستند،خبرداد و تصريح كرد: با تفاهم نامه اي كه بين مركز ملي فرش ايران و صندوق بيمه روستاييان و عشاير كشور امضا شد، ۴۶۰ هزار نفر در كشور تحت پوشش اين بيمه قرا خواهند گرفت و بافندگان فرش گيلان هم كه بيمه نيستند مي توانند براي تحت پوشش قرار گرفتن اين بيمه اقدام كنند.
وي افزود: كليه افراد شاغل در قالي بافي و يا حرفه هاي مرتبط ساكن در شهرها نيز مي توانند علاوه بر روستاييان تحت پوشش قرار بگيرند.
مهري ادامه داد: حق بيمه سهم پرداختي قاليبافان در سال اول توسط دولت پرداخت مي  شود و بيمه در سال اول رايگان خواهد بود و بيمه شوندگان از مزاياي مستمري پيري از كارفتادگي و مزاياي برخورداري بازماندگان تحت تكفل بيمه شده متوفي از مستمري برخودار خواهند شد. در ضمن از بيمه خدمات درماني سلامت ايرانيان با پايين ترين تعرفه نيز برخوردار خواهند شد.
رييس اداره فرش سازمان صمت گيلان يكي ديگر از نيازهاي اصلي بافندگان فرش استان را وجود يك نمايشگاه دائمي فروش فرش دست باف عنوان كرد و گفت: برپايي چنين نمايشگاهي مي تواند ارزش افزوه بافت فرش را به بافندگان برگرداند و منجر به حذف واسطه ها از توليد تا فروش فرش شود.
وي با اشاره به شيوع كرونا افزود: براي ايجاد نمايشگاه مجازي فرش دست باف گيلان نيز تهميداتي انديشيده شده است تا در شرايط خاص كنوني بتوان فرش هاي بافندگان را با قيمت مناسب به دست مشتريان رساند.
مقالات ديگر: معرفي قاليشويي در تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۱:۳۶ توسط:ادمين موضوع:

كشف بيش از ۹ تن مواد اوليه پتروشيمي قاچاق در شهرستان ري

كشف بيش از ۹ تن مواد اوليه پتروشيمي قاچاق در شهرستان ري

شهرري -ايرنا - رييس صنعت، معدن و تجارت شهرستان ري از كشف ۹ تن و ۶۰۰ كيلوگرم مواد اوليه پتروشيمي به ارزش چهار ميليارد و ۱۶۹ ميليون ريال در اين شهرستان خبر داد.

 

موسي احمدي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: در راستاي طرح بازرسي از انبارهاي اين شهرستان جهت مبارزه با كالاي قاچاق و ثبات اقتصادي ماموران اداره صنعت، معدن و تجارت، تعزيرات حكومتي و اتاق اصناف ري موفق به كشف و شناسايي اين انبار شدند.

 

احمدي با بيان اينكه تخلف در زمينه اخفاء و امتناع از عرضه انجام شده است، افزود: فرد متخلف به تعزيرات حكومتي معرفي و جريمه در نظر گرفته شده براي اين پرونده از سوي تعزيرات مشخص خواهد شد.

 

وي با اشاره به اينكه بيشترين تعداد انبارهاي استان تهران و حتي كشور در شهرستان ري قرار دارد، خاطرنشان كرد: كار نظارت و پايش انبارهاي اين شهرستان توسط گشت‌هاي مشترك اداره تعزيرات حكومت ي، اداره صمت و اتاق اصناف انجام مي‌شود.

شايد بخواهيد بخوانيد: قاليشويي در نارمك

احمدي با بيان اينكه در زمينه تخلف در حوزه قاچاق بدون كمترين اغماضي برخورد انجام مي‌شود، ادامه داد: اداره تعزيرات حكومتي شهرستان ري در راستاي مبارزه با قاچاق كالا و كنترل بازار روزانه تيم‌هاي بازرسي به اصناف، انبارها، كارخانه‌ها و مراكز توليدي اختصاص داده كه به صورت مستمر و هماهنگ اقدام به بازرسي مي‌كنند.

 

 شهرستان ري (به مركزيت شهرري) با جمعيتي بيش از يك ميليون نفر در جنوب استان تهران واقع شده كه داراي پنج شهر شهرري، باقرشهر، كهريزك، قيامدشت و حسن آباد است.

 

به گزارش ايرنا، شهرستان ري با برخورداري از ۵۶ اتحاديه توزيعي، توليدي و خدماتي و ۱۰ هزار واحد صنعتي و صنفي از جمله شهرك صنعتي شمس آباد، كارخانه سيمان و كارگاه هاي توليدي و خدماتي اعم از سنگ بري، شيشه و سفال، آجرپزي، كارگاه قاليبافي و قاليشويي، كشتارگاه دام و طيور به عنوان قطب كار و توليد در پهنه جنوب تهران مطرح است.

 

مقالات ديگر:

قاليشويي در اندرزگو

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۵۱:۰۱ توسط:ادمين موضوع:

كشف بيش از پنج ميليارد ريال تب‌سنج قاچاق در جنوب تهران

تهران - ايرنا - رئيس پليس امنيت اقتصادي تهران اعلام كرد: تعدادي تب‌سنج قاچاق به ارزش پنج ميليارد و ۴۰۰ ميليون ريال در يك قاليشويي جنوب پايتخت و همچنين ۶۶ تن شكر احتكار شده در شهرستان بهارستان كشف شد.

 

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا از پايگاه خبري پليس، سرهنگ علي ولي پور در باره كشف تب‌سنج‌هاي قاچاق اظهار داشت: در پي دريافت خبري مبني بر اينكه مالك قاليشويي در حوالي كمربندي دوم تهران مقادير كالاي قاچاق دپو و جمع‌آوري كرده است، بررسي موضوع در دستور كار تيمي از كارآگاهان پايگاه جنوب پليس امنيت اقتصادي قرار گرفت.

 

وي افزود: تيمي از كارآگاهان به نشاني اعلامي اعزام شدند و هويت دقيق مالك قاليشويي را شناسايي و به دست آوردند، متهم مقادير فراواني تب‌سنج ديجيتالي در اين مكان دپو و جمع‌آوري كرده است.

 

اين مسئول خاطرنشان كرد: نتيجه تحقيقات انجام شده به مرجع قضايي منعكس و دستور دستگيري متهم و بازرسي از قاليشويي اخذ شد.

 

رئيس پليس امنيت اقتصادي تهران با اشاره به اينكه در اين رابطه مالك قاليشويي دستگير شد، اظهارداشت: در بازرسي از داخل قاليشويي تعداد ۸۴۰ تب سنج ديجيتالي فاقد بارنامه و مجوزهاي قانوني كشف شد.

 

وي با بيان اينكه متهم به قاچاق بودن كالاها اعتراف كرد، گفت: كارشناسان ارزش ريالي اموال كشف شده را ۵ ميليارد و ۴۰۰ ميليون ريال برآورد كرده‌اند.

 

ولي‌پور با بيان اينكه كالاي كشف شده تحويل سازمان جمع آوري و فروش اموال تمليكي تهران شد، افزود: متهم پس از تحقيقات تكميلي براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شد.

 

كشف ۶۶ تن شكر احتكار شده در شهرستان بهارستان

 

فرمانده انتظامي غرب استان تهران اظهارداشت: در پي دريافت اخبار و اطلاعاتي مبني بر احتكار شكر در داخل انبار فروشگاهي در سه راه آدران شهرستان بهارستان بررسي موضوع در دستور كار پليس قرار گرفت.

 

سردار كيوان ظهيري گفت: ماموران بلافاصله براي بررسي موضوع وارد عمل شده و پس از هماهنگي قضايي نسبت به بازرسي محل دپوي محموله شكر اقدام كردند.

 

وي با اشاره به اينكه ماموران در بازرسي از انبار فروشگاه موفق به كشف ۶۶ تن شكر احتكار شده شدند، افزود: طبق نظر كارشناسان، ارزش محموله كشف شده به ۶ ميليارد و ۶۰۰ ميليون ريال مي‌رسد.

 

فرمانده انتظامي غرب استان تهران ضمن تقدير از همكاري و تعامل مردم با پليس، تاكيد كرد: پليس با تمام توان و به كارگيري حداكثري امكانات خود با پديده شوم احتكار و قاچاق كالاهاي اساسي و ارزاق عمومي مردم مبارزه خواهد كرد.

 

براساس اعلام پايگاه خبري پليس، در اين راستا يك متهم دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضايي شد.

 

اعتراف به ۱۰۰ فقره سرقت لوازم داخل خودرو

 

معاون مبارزه با سرقت وسايل نقليه پليس آگاهي تهران از دستگيري سارق حرفه‌اي لوازم داخل خودرو در گشت‌زني‌هاي انتظامي و اعتراف وي به يكصد فقره سرقت خبر داد و گفت: بيست و نهم مهرماه امسال كارآگاهان اداره گشت پليس آگاهي حين گشت‌زني در محدوده خيابان مولوي به يك دستگاه خودروي پرايد نقره‌اي رنگ به رانندگي مرد جواني مظنون شدند.

 

سرهنگ كارآگاه سيدشمس‌الدين ميرزكي افزود: افسرگشت براي بررسي موضوع پلاك انتظامي خودرو را استعلام كرد كه مشخص شد خودرو سرقتي بوده و داراي سابقه ثبت سرقت از محدوده كلانتري تهرانپارس است و خودرو در نهم مهرماه سرقت شده است.

 

وي با بيان اينكه سارق به محض مشاهده گشت انتظامي آگاهي با افزايش سرعت و انجام حركات نمايشي از محل گريخت، اظهارداشت: عمليات تعقيب و گريز آغاز و كارآگاهان موفق شدند در يك عمليات ضربتي سارق ۳۶ ساله را دستگير و در بازرسي از صندوق عقب خودرو، سه دستگاه باتري، يك دستگاه پخش، زاپاس و آچار و چك مسروقه كشف كنند و متهم براي تحقيقات تكميلي به اداره بيستم انتقال يافت.

 

ميرزكي با اشاره به اينكه متهم در بازجويي‌هاي پليسي به يكصد فقره سرقت لوازم داخل اعتراف كرد، گفت: تاكنون ۴۷ تن از مال‌باختگان شناسايي شده و متهم با دستور بازپرس پرونده براي كشف جزئيات پرونده در اختيار كارآگاهان پليس آگاهي قرار دارد.

مقالات ديگر:

قاليشويي هفت حوض

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۵۷:۳۳ توسط:ادمين موضوع:

چرا قيمت قاليشويي‌ها متفاوت است؟

قاليشويي
رئيس اتحاديه قاليشويان تهران درباره افزايش نرخ اظهار داشت: هر واحد بر اساس كيفيت خدمات و مواد مصرفي نرخ‌هاي پيشنهادي خود را به اتحاديه ارائه مي‌دهد و براي هر واحد، نرخ‌هاي پيشنهادي كارشناسي مي‌شود.

به گزارش مشرق، حميد محمدي درباره افزايش نرخ قاليشويان نسبت به سال گذشته گفت: قيمت‌ها تغييري نداشته است، سال گذشته براي شستشوي هر متر مربع نرخ مشخصي وجود داشت و سازمان صنعت، معدن و تجارت نرخ واحدي را براي شستن هر متر مربع فرش دستبافت، ماشيني، موكت و... اعلام مي‌كرد، اما طي سال جاري از شمول نرخ گذاري اين سازمان خارج شديم و واحد‌هاي صنفي خودشان اقدام به قيمتگذاري مي‌كنند.


وي ادامه داد: هر واحد بر اساس كيفيت خدمات و مواد مصرفي نرخ‌هاي پيشنهادي خود را به اتحاديه ارائه مي‌دهد و براي هر واحد با توجه به هزينه‌هاي قاليشويي در آنجا، نرخ‌هاي پيشنهادي كارشناسي مي‌شود.


محمدي كمسرخ افزود: بدين ترتيب كيفيت خدمات و قيمت تمام شده رقابتي است و نسبت به سال گذشته نرخ گذاري خدمات پايين‌تر است تا بتوانند مشتري بيشتري جلب كنند، بازرسان نيز بر واحد‌ها نظارت دارند.


رئيس اتحاديه قاليشويان تهران با تاكيد بر انتخاب قاليشويي مجوزدار براي دريافت خدمات گفت: اگر مشتريان به قاليشويان مجوزدار براي دريافت خدمات مراجعه كنند، در صورت بروز خسارت مي‌توانند از واحد صنفي موردنظر شكايت كنند، اما اگر به قاليشويان بدون مجوز مراجعه كنند مشكلات قابل پيگيري نيستند. برخي افراد بدون داشتن مجوز در ماه‌هاي پاياني سال بوسيله تراكت و قيمت‌هاي پايين مردم را فريب مي‌دهند كه خسارت‌هاي جبران ناپذيري براي مشتريان در پي دارد و حتي منجر به سرقت مي‌شود، ۹۰ درصد شكايات مربوط به واحد‌هاي صنفي غيرمجاز است.


وي درباره انتخاب قاليشويي مجوزدار از سوي مشتريان گفت: فهرستي بالغ بر ۳۷۰ قاليشويي مجاز در سطح پايتخت روي سايت اتحاديه معرفي شده است. مردم مي‌توانند با مراجعه به سايت اتحاديه، ليست قاليشويان مجاز تهران را دريافت و قاليشويي موردنظر خود را انتخاب كنند و يا با تلفن‌هاي اتحاديه تماس و تائيديه قاليشويي منتخب خود را بگيرند تا براي آن‌ها مشكلي پيش نيايد. رئيس اتحاديه قاليشويان با اشاره به شايعاتي با مضمون اسنپ قاليشويي هشدار داد و تاكيد كرد: ارائه خدمات بوسيله اسنپ امكان‌پذير نيست زيراكه در جابجايي مسافر بوسيله اسنپ خدمات رساني و دريافت وجه در يك زمان انجام مي‌شود، اما در اسنپ قاليشويي ارائه خدمات زمان‌بر است و ممكن است افراد غير مجاز كه جا و مكان مشخصي نيز ندارند دست به اين كار بزنند از اين رو مردم فرش‌هاي خود را براي شست‌وشو به قاليشويان مشخص شده در سايت اتحاديه بدهند تا اگر اتفاقي هم افتاد، بتوان به راحتي از طريق اتحاديه آن را پيگيري و با متخلفان برخورد كرد.

وي تصريح كرد: بيشتر واحد‌هاي مجاز در صورت مواجه با مشكل و يا وارد شدن خسارت، نسبت به رفع عيب و مشكل پيش آمده و همچنين جلب رضايت مشتريان اقدام مي‌كنند؛ بروز مشكلاتي، چون تداخل رنگ قالي نيز با كارشناسي فرش توسط كارشناسان مربوطه قابل پيگيري است.

قاليشويي در وحيديه

منبع: جام جم

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۲۸:۳۵ توسط:ادمين موضوع:

قاليشويي‌ها در آستانه تعديل بيشتر نيرو

حميد محمدي كمسرخ رئيس اتحاديه قاليشويان تهران درباره تاثير كرونا بر اين شغل گفت: متاسفانه با شيوع كرونا نزديك به ۷۰درصد كاهش درآمد داشتيم. مردم به كارگران اطمينان ندارند و مي‌ترسند كه عامل شيوع باشند. از طرفي هم حق دارند و نمي‌توان نسبت به رعايت مسائل بهداشتي اعتراض كرد.

به گزارش دنياي اقتصاد، وي افزود: قبلا با هر سفارش كارگران به خانه مردم مي‌رفتند و قالي را از منزل مردم به قاليشويي مي‌آوردند، اما در حال حاضر مردم اجازه اين كار را نمي‌دهند. تعداد مراجعان به قاليشويي هم كه پارسال ۲۰ درصد مشتري‌ها را تشكيل مي‌داد عملا بيشتر از نصف ريزش داشته است. شرايط به گونه‌اي است كه از ابتدا ۲۰ واحد قاليشويي تعطيل شده‌اند.

او در پاسخ به اين سوال كه آيا تعديل نيرو هم داشته‌اند نيز گفت: متاسفانه بله. هر كارگاه قاليشويي به طور متوسط ۲۰ كارگر ثابت دارد. وقتي بازار كاملا تعطيل است چاره‌اي نيست، وقتي كار نيست و كسي سفارش شست‌وشوي قالي نمي‌دهد كاسب چگونه مي‌تواند از پس دستمزد كارگران بر بيايد؟ اين در حالي است كه اگر شرايط همين‌گونه پيش برود تعديل نيروي بيشتري هم خواهيم داشت.

مقالات مرتبط: قاليشويي اختياريه

رئيس اتحاديه قاليشويان تهران در پاسخ به اين سوال كه آيا هيچ‌كدام از واحد‌ها از طرح‌هاي حمايتي دولت براي جلوگيري از تعديل نيرو استفاده نكردند نيز گفت: بعضي از واحد‌ها قصد دريافت اين وام را داشتند كه متاسفانه به سبب دست‌وپا گير بودن شرايط دريافت وام منصرف شدند. از طرفي مبلغ وام به ميزاني نيست كه بتوان گفت مشكلي از كسبه حل مي‌كند و در اين اوضاع به بانك هم بدهكار مي‌شوند. دولت اگر در بحث ماليات مي‌توانست طرح‌هاي تسهيلاتي اجرا كند كمك بيشتري مي‌كرد تا وام. متاسفانه اداره ماليات به هيچ صراطي مستقيم نيست.

او در ادامه گفت: وقتي از ابتداي سال پس از دوماه تعطيلي كامل، همه كارگاه‌ها با ۳۰ درصد ظرفيت كار مي‌كنند چگونه مي‌توانند ماليات را بپردازند؟ آن هم با ۸ تا ۱۵ درصد افزايش. واحد‌هايي كه توان پرداخت ماليات ندارند جريمه مي‌شوند و در شرايطي كه كاسب حتي براي ادامه فعاليت مشكل دارد جريمه به عنوان يك بار اضافي شرايط او را دوچندان سخت مي‌كند.

به نقل از: فرارو


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۱۸:۴۱ توسط:ادمين موضوع:

محمد حسين لطيفي با «پادري» به شبكه سحر مي‌آيد

به گزارش حوزه راديو تلويزيون گروه فرهنگي باشگاه خبرنگاران جوان، سريال تلويزيوني «پادري» جايگزين سريال «حيراني» در كانال اردوي شبكه سحر خواهد شد.

«پادري» داستان يك قاليشويي با نام مشتاق است كه تعطيل شده و صاحب آن فيروز براي حفظ مشتريان و اعتبار خود در تلاش است تا با اجاره يك قاليشويي ديگر كار را ادامه دهد.

دردسر‌هاي فيروز به جهت مواجهه با انبوهي از فرش‌هاي نشسته موقعيت‌هاي طنز بسياري ايجاد مي‌كند كه با نقش آفريني هومن برق نورد روايت مي‌شود.

سيما تيرانداز، بهنام تشكر، اميرحسين رستمي، نگار عابدي، مجيد ياسر، محمدرضا شيرخانلو، ياس نوروزي، زينب فلاحت پيشه و ... از ديگر بازيگران اين مجموعه مفرحند.

سريال «پادري» به تهيه كنندگي سيد محمود رضوي بوده توليد شده و مديريت دوبلاژ آن را هادي زينلي بر عهده داشته است.

پخش اين سريال از ۲۸ مهر در نظر گرفته شده و ساعت ۲۱ از كانال اردوي شبكه سحر به روي آنتن خواهد رفت.

مقالات مرتبط:

شستشوي فرش دستباف


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۳۸:۳۶ توسط:ادمين موضوع:

نكاتي براي شستشوي فرش

معمولا بهتر است كه فرش ها را سالي يكبار و حتي تا هر ۱۸ ماه يكبار شستشو دهيد. شستشوي كافي، مناسب و كنترل شده فرش ها باعث افزايش طول عمر و صد البته زيبايي آنها خواهد شد. خيلي از افراد خودشان به سراغ شستشوي فرش هايشان مي روند كه طبعا اين مسئله به نوبه خود اشتباهاتي را نيز به دنبال خواهد داشت. در اين مطلب همراه ما باشيد تا شما را با اشتباهات رايج در شستشوي فرش آشنا كنيم و بگوييم كه چرا بيشتر توصيه مي شود فرش هايتان را به دست افراد كاربلد و متخصص در اين زمينه بسپاريد.

 

اشتباهات رايج در شستشوي فرش در منزل

زماني كه تصميم به شستشوي فرش در منزل و شستشوي دستي فرش مي گيريم طبيعتا به دليل سخت و سنگين بودن آن، انرژي زيادي از ما صرف مي شود كه با اين حال، كافي هم نيست. ممكن است مجبور شويم ترفندهايي را به كار ببريم كه همان ترفندها باعث خراب شدن و فرسودگي فرش شما گردد. اين در حالي است كه شما مي توانيد شستشوي فرش خود را به متخصصين اين امر بسپاريد تا با بهترين و مناسب ترين روش ها همراه با صرف انرژي بسيار، بتوانند به خوبي از پس شستشوي فرش شما بر آيند. با اين حال اگر دست به شستشوي فرش در خانه مي زنيد سعي كنيد از اين سه كار اجتناب نماييد:

 

• استفاده بيش از حد از شامپو

• استفاده بيش از حد از آب بر روي فرش

• محافظت از فرش خيس در مقابل مبلمان و ساير وسايل

 

• استفاده بيش از حد از شامپو در شستشوي فرش

طبيعتا استفاده بيش از حد از شامپو در شستشوي فرش همانقدر خطرناك و مخرب است كه شستن بيش از حد فرش! اين كار باعث به هم خوردن بافت رنگي و ضعيف شدن بافت فرش مي شود. سعي كنيد براي انجام اين كار به سراغ يك فرد آگاه و متخصص برويد و از او كمك بگيريد و به قول قديمي ها كار را به كاردان خود بسپاريد!

 

• استفاده بيش از حد از آب بر روي فرش در زمان شستشو

طبيعتا خيس كردن بيش از حد فرش، تمامي بافت هاي فرش را تحت تاثير قرار داده و خيس خواهد كرد. به خاطر داشته باشيد كه خيس شدن بيش از حد فرش مي تواند باعث به هم ريختن بافت رنگ هاي فرش شود. بعضي از فرش ها هم بعد از آب خوردن و خيس شدن بيش از حد كوچك شده و به قول معروف آب مي روند! پس هيچ گاه فراموش نكنيد كه خيس شدن بيش از حد فرش و بافت هاي آن مي تواند موجب ايجاد چه آسيب هايي جدي گردد.

چرا به سراغ متخصصين شستشوي فرش و قاليشويي برويم؟

زماني كه متخصصين اين حوزه و شركت هاي قاليشويي دست به شستشوي فرش شما مي زنند، آن را با رطوبت كنترل شده اي مي شويند و به همين نسبت نيز فرش شما را به شكل كنترل شده اي خشك مي نمايند.

 

اين شركت ها داراي ماشين هاي شستشويي هستند كه از برس هاي شستشوي ضد گرد و غبار برخوردار هستند. مواد شوينده اي كه به كار مي رود با اندازه اي كافي و كنترل شده بوده و شستشوي منظم و مرتبي بر روي فرش شما اعمال مي كنند. اين روش تا جايي ادامه پيدا مي كند كه فرش شما بعد از طي كردن و پشت سر گذاشتن مراحلي منظم و كنترل شده به آرامي شروع به خشك شدن مي كند.

مقالات ديگر: قاليشويي در جشنواره

بسياري از متخصصين، روش ديگري نيز براي شستشوي فرش دارند؛ روشي مثل استفاده از اسپري اي كه حاوي مواد شوينده بود و فرش شما را بدون وارد شدن هرگونه آسيبي بر بافت و بدنه آن، شستشو خواهد داد. برخي از افراد با اين روش مخالف هستند و معتقدند كه ممكن است اين روش، فرش شما را به صورت كامل و مطمئني شستشو ندهد، اما مسئله اي كه در اين زمينه وجود دارد اين است كه اين روش، فرش شما را بدون خيس شدن و وارد شدن آسيبي به بافت آن شستشو مي دهد. اين تقريبا همان چيزي است كه فرش به آن احتياج دارد. برخي از متخصصين، روش اول را انتخاب مي كنند و برخي نيز روش دوم. در هر دوي اين روش ها تلاش و دقت بالايي لحاظ مي شود و شما مي توانيد اطمينان خاطر حاصل نماييد كه فرش شما به بهترين حالت ممكن شستشو يافته است.

 

فراموش نكنيم كه سپردن كار شستشوي فرش به متخصصين اين حوزه از دو جنبه، مزيت به حساب مي آيد:

 

اول اينكه اين شركت ها در زمينه جا به جايي و حركت دادن فرش هاي بزرگ و سنگين، هيچ مشكل و محدوديتي ندارند.

دوم اينكه آنها به خوبي مي دانند كه با رعايت چه اصول و شرايطي، فرش شما را به بهترين حالت ممكن شستشو دهند.

منبع : chidaneh.com


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۴۵:۰۲ توسط:ادمين موضوع:

قاليشويي موشها

فرش موشها كثيف شده بود. خيلي كثيف. بايد حتما شسته مي شد. موشها مي خواستند خودشان آن را در حياط خانه شان بشويند. اما وسايل لازم را نداشتند. آنها مجبور بودند وسايلشان را از لابلاي وسايل توي انبار آدمها پيدا كنند. موشها دنبال چيزي مي گشتند كه از آن به عنوان فرچه استفاده كنند.

آنها گشتند و گشتند تا بالاخره يك مسواك كهنه پيدا كردند. موشها خوشحال شدند چون مسواك مثل يك فرچه ي دسته دار است. البته دسته ي آن كمي بلند است ولي عيبي ندارد.

قاليشويي پارو هم مي خواهد. حالا موشها بايد يك پارو پيدا مي كردند. آنها يك كارد آشپز خانه پيدا كردند. اما مامان موشه دعوا كرد و گفت اين وسيله ي خطرناكي است به درد ما نمي خورد. 

 

مقالات بيشتر بخوانيد: قاليشويي در ميرداماد

 

موشها كارد را سرجايش گذاشتند و باز هم گشتند. اين بار يك كف گير پيدا كردند. كف گير براي بچه موشها بزرگ بود اما عيبي نداشت بابا موشه زورش زياد بود و مي توانست از آن استفاده كند.

حالا فقط يك ظرف لازم بود تا در آن كف درست كنند. مامان موشه يك لنگه كفش چرمي پيدا كرد. بابا گفت همين خوب است چون آب از آن بيرون نمي رود مي توانيم در آن كف درست كنيم و روي فرش بريزيم . كفها كه آماده شدند مامان و بابا فرش  را كفي كردند. بچه موشها دوست داشتند توي فرش شستن شركت كنند. اما مامان موشه دعوا مي كرد.

باباموشي گفت عيبي ندارد. بعدا مي روند حمام و تميز مي شوند. با اجازه ي بابا، بچه موشها هم در شستن فرش كمك كردند. اما حسابي خودشان را خيس كردند. حالا شدند موش آب كشيده. آب از همه جايشان مي چكيد.

فرش شستن تمام شد. بابا فرش را از بالاي پشت بام آويزان كرد. مامان موشه گفت خدا كنه اين آدمها دست به فرشمان نزنند. آخه اين آدمها گاهي وسايل ديگران را هم برمي دارند و اصلا خجالت هم نمي كشند!!!

 بابا گفت نگران نباش من فرشمان را جايي گذاشتم كه دست كسي به آن نمي رسد. تا حالا هيچ آدمي نتوانسته فرش موشها را ببيند. فرش موشها سه ساعت بعد خشك شد و موشها آن را از پشت بام برداشتند.

منبع:tebyan.net

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۳۱:۳۳ توسط:ادمين موضوع: