قاليشويي فارسي قاليشويي فارسي .

قاليشويي فارسي

بازارهاي جهاني فرش دستباف چگونه از دست رفت؟

بازارهاي جهاني فرش دستباف چگونه از دست رفت؟

شستشوي فرش دستباف

تهران- ايرنا- برخي سياست‌ها و رخدادهاي داخلي و خارجي، عرصه را براي صادرات فرش دستباف ايران تنگ و تجارت اين كالاي نفيس را تحت تاثير قرار داده؛ «افزايش رقباي جهاني فرش»، «كپي‌برداري از طرح‌هاي فرش­ ايران» و «تحريم‌هاي همه‌جانبه آمريكا» از جمله عوامل خارجي موثر در افول صادرات فرش ايران است.

به اعتقاد بسياري از متخصصان و دست اندركاران فرش، فرش دستباف ايراني با وجود رقباي فراوان از بهترين و زيباترين فرش‌هاي دستباف جهان است كه نقش و نگارهاي زيباي آن به دست هنرمندان تواناي كشور گره زده مي‌شود.

صنعت توليد فرش دستباف در ايران براي ۲ ميليون نفر اشتغال مستقيم ايجاد كرده و بيش از ۱۹۱ هزار نفر هم در مشاغل و صنايع وابسته به آن مشغول هستند.

براساس آمارها اكنون صنعت توليد فرش دستباف در ايران براي ۲ ميليون نفر اشتغال ايجاد كرده و بيش از ۱۹۱ هزار نفر نيز در مشاغل و صنايع وابسته به آن همچون مرمت كار يا رفوكار، رنگ كار، نساج، رنگريز و ديگر رشته‌­هاي مرتبط با آن مشغول فعاليت هستند و اگر خانواده دست‌اندركاران فرش دستباف را نيز به صورت ميانگين چهار نفر در نظر بگيريم، بايد گفت كه معادل ۱۰ درصد جمعيت ايران به نوعي درگير امور مربوط به فرش دستباف هستند.

اكنون ديگر صادرات فرش ايران شرايط مطلوبي ندارد و در سه دهه اخير از لحاظ ارزشي و حجمي روند نزولي شديدي پيدا كرده و به روايت آمار، زماني ايران ۸۰ درصد سهم صادرات فرش دستباف جهان را در اختيار داشت اما اكنون كم­تر از ۱۰ درصد از بازار كل دنيا را در اختيار دارد.

افزايش رقباي جهاني بازار فرش

يكي از دلايل اصلي كاهش صادرات فرش دستباف ايران در بُعد جهاني، وجود مشتريان خاص و ظهور رقبايي مانند هند، پاكستان، افغانستان، چين، نپال و تركيه است كه در چند سال اخير در پرتو ساير عوامل از جمله تحريم‌هاي آمريكا عليه ايران و مهاجرت طراحان فرش ايراني، گوي سبقت را در عرصه رقابت ربوده‌اند.

«احد عظيم­‌زاده» رئيس اتحاديه فرش تبريز در اين خصوص مي‌گويد: رقباي ما بيش از ۱۰۰ سال سابقه فعاليت در اين زمينه را ندارند در حالي كه قدمت فرش دستباف ايران به بيش از سه هزار سال مي‌رسد.


بازارهاي جهاني فرش دستباف چگونه از دست رفت؟


«علي بادام برجاه» از صادركنندگان فرش دستباف نيز با بيان اينكه سهم ايران از صادرات بازار جهاني ۶.۱ ميليارد دلار بوده، مي‌­گويد: تا پيش از تحريم‌ها ايران حدود ۸۰ درصد سهم بازار فرش جهان را به خود اختصاص داده بود در حالي كه با افت صادرات، اين رقم اكنون به ۱۰ درصد رسيده است.

وي اضافه مي‌­كند: مدت‌هاست به دلايلي از جمله تحريم­‌ها، نبود امنيت شغلي قالي­بافان، تغيير فرهنگ و سليقه كشورهاي متقاضي و وجود رقبايي با تخصص پايين‌تر كه توانسته‌اند بازارهاي از دست رفته ما را تصاحب كنند، شاهد افول صادرات فرش دستباف ايران هستيم.

كپي‌برداري برخي رقبا از طرح‌هاي فرش ايراني
به گفته عظيم‌زاده، يكي ديگر از موضوع‌هايي كه موجب كاهش سهم تجارت فرش ايراني در بازارهاي جهان شده، غفلت و بي­‌توجهي نسبت به ثبت طرح‌­هاي اختصاصي فرش ايراني است كه در نتيجه آن، رقبا با كپي‌برداري، اين طرح­‌ها را در جهان به نام خود توليد و عرضه مي‌كنند. آن هم در حالي كه كيفيت فرش دستباف ايراني قابل مقايسه با هيچ فرشي نيست و فرش، نماد هنر و فرهنگ ايراني است.

رئيس مركز ملي فرش ايران نيز مي‌گويد: فرش بايد شناسنامه داشته باشد تا هر فردي نتواند فرش‌ كشورهاي ديگر را به اسم فرش ايراني صادر كند.
«فرحناز رافع» مي‌افزايد: يكي از كارهايي كه در مركز ملي فرش ايران انجام شده، حذف امضاي طلايي براي فرش ابريشم است زيرا در گذشته هر فرش بي­‌كيفيتي مي‌توانست امضاي طلايي فرش ابريشم را دريافت كند.


بازارهاي جهاني فرش دستباف چگونه از دست رفت؟


رفع تحريم‌ها و رونق صادرات
تحريم­‌هاي همه‌جانبه اعمال شده بعد از پيروزي انقلاب اسلامي عليه ايران بويژه تشديد فشارهاي اقتصادي از دوران رياست جمهوري دونالد ترامپ، بر صادرات و واردات ايران به خصوص صادرات فرش دستباف تاثير گذاشته است.

در همين ارتباط مقام‌­هاي آمريكايي با آگاهي از اين­كه فرش دستباف، زعفران و پسته منبع مولد، اشتغال و درآمدزايي بسيار مهمي براي ايران است، با اعمال تحريم‌هاي همه‌جانبه، بازار جهاني فرش را براي صادرات آن با مشكل جدي مواجه كردند.
عظيم­‌زاده در اين باره مي‌­گويد: در صورتي كه تحريم‌­ها برداشته شود، صادرات فرش ايران رونق مي‌­گيرد و بازارهاي جهاني از دست رفته از جمله عربستان سعودي و آمريكا كه ۸۰ درصد خريدار فرش­‌هاي بزرگ ايراني بودند، دوباره احيا خواهد شد.وي اين را هم اضافه مي‌كند كه همه‌گيري كرونا در ۲ سال اخير بسياري از مشاغل را تحت تاثير قرار داد و باعث كاهش صادرات فرش شد به‌طوري كه بسياري از نمايشگاه‌­هاي فرش در جهان به دليل قرنطينه‌­هاي آن زمان، تعطيل شد؛ البته اميد مي‌رود با پايان اين همه‌­گيري صادرات فرش دستباف نيز رونق گيرد.

بادام‌برجاه نيز با بيان اينكه ۱۰ تا ۱۵ درصد علت افت صادرات فرش دستباف ايران به دليل تحريم­‌هاست، مي‌گويد: در صورت برداشته شدن آن رونق بيشتري به بازار فرش كشور باز مي‌گردد.

رافع هم با يادآوري تحريم‌هاي اعمال شده عليه ايران در چند دهه اخير مي‌گويد: صادرات فرش در گذشته و پيش از پيروزي انقلاب اسلامي در ايران در اختيار برخي افراد خاص بود، اكنون نيز آن­ها مي‌­خواهند با آوردن كشورهاي ديگر در بازار فرش دستباف جهان، ايران را از پا درآورند.

عوامل داخلي افول صادرات فرش از نگاه فعالان اين حوزه

برخي فعالان صنعت فرش دستباف كشور نيز در ارتباط با دلايل افول صادرات فرش دستباف ايران معتقدند، علاوه بر عوامل خارجي تاثيرگذار در كاهش صادرات فرش، برخي سياست­‌گذاري‌­ها و قوانين داخلي نيز در اين مساله اثرگذار بوده‌، قوانيني كه نياز به اصلاح و بازنگري دارند.
برخي فعالان صنعت فرش دستباف كشور درباره دلايل افول صادرات فرش دستباف ايران معتقدند، علاوه بر عوامل خارجي تاثيرگذار در كاهش صادرات فرش، برخي سياست‌گذاري‌­ها و قوانين داخلي نيز در اين مساله اثرگذار بوده‌ استبه گفته اين صاحب‌نظران فرش دستباف، براي رونق بازار جهاني اين كالاي نفيس و با ارزش، لازم است قوانين و برنامه‌ريزي‌­هاي جديدي از سوي دستگاه‌­هاي دولتي و دست­‌اندركاران مرتبط با فرش و صادرات آن پيش‌­بيني شود.

از جمله عوامل داخلي افول صادرات فرش به بازارهاي جهاني از نگاه فعالان صنعت فرش، مي‌توان به «نبودن سياست­‌هاي حمايتي از بافندگان و تاجران فرش»، «سياست‌­هاي نادرست اجرايي و نظارتي حاكم در توليد و صادرات فرش»، «مهاجرت طراحان و موانع قانوني خدمات پس از فروش فرش» و «بازار داغ فروش فرش‌هاي‌ قاچاق ايراني» اشاره كرد.

نبودن سياست‌­هاي حمايتي از بافندگان و تاجران فرش

به گفته فعالان حوزه فرش، حمايت از صادركنندگان و بافندگان در اموري مانند بيمه، تامين مواد اوليه و فراهم كردن زمينه شركت آنها در نمايشگاه‌­هاي بين­‌المللي نقش موثري در تشويق بازرگانان و توسعه تجارت فرش ايران دارد.
رئيس اتحاديه فرش تبريز در اين ارتباط مي­‌گويد: در صورت حمايت از فرش ايراني و صادركنندگان آن، اين كالاي با ارزش در همه موزه‌­هاي جهان حرف اول را مي‌­زند.
به گفته عظيم‌زاده، لازم است مسئولان مراكز فرش دستباف از بين نيروهاي متخصص و با تجربه انتخاب شوند.

وي اضافه مي­‌كند: در صورتي كه با حمايت دولت دست­‌اندركاران فرش ايراني بتوانند تقاضاي جهاني را برآورده كنند، مي‌­توان گفت هيچ كشوري توانايي رقابت با فرش دستباف ايراني را ندارد.
اين فعال بازار فرش با يادآوري تاكيدات رهبر معظم انقلاب درباره حمايت از توليد، مي‌افزايد: شايسته است بانك‌­ها مانند بانك هاي كشورهاي توسعه يافته، فقط در زمينه بانكداري فعاليت كنند و سود خود را با هدف حمايت از توليدكننده حقيقي كاهش دهند.

رئيس مركز ملي فرش ايران نيز در خصوص حمايت­‌هاي دولت در حوزه فرش دستباف تصريح مي‌كند: افزايش دانش لازم در ارتباط با فرش دستباف، گسترش مراكز علمي مرتبط با آن، به كارگيري و تربيت نيروهاي متخصص براي بازاريابي بين‌المللي و تغيير جهت به سمت توليد فرش‌­هاي آنتيك كه ايران نقشي بلامنازع دارد، از جمله راه‌­هاي مقابله با رقباي جهاني فرش است.


بازارهاي جهاني فرش دستباف چگونه از دست رفت؟


رافع مي‌افزايد: فرش دستباف بايد به عنوان يك كالاي صادراتي مهم در نظر گرفته شده و مورد حمايت دولت قرار گيرد. بايد ساختاري اداري براي آن در حد معاونت يك وزارتخانه و سازمان ايجاد شود و وجود مركز ملي فرش بي­‌مهري به آن است. مركز ملي فرش نيز بايد گسترش يابد.

فرجام سخن
سخن آخر اينكه براساس آنچه مسئولان و فعالان حوزه توليد و صادرات فرش دستباف بيان مي‌كنند مي­‌توان نتيجه گرفت كه برنامه‌­ريزي و توجه به اين بخش نه تنها از نظر اقتصادي و ارزآوري اهميت دارد بلكه از ابعاد فرهنگي و اجتماعي به لحاظ تاثيرگذاري در اشتغال‌زايي در روستاها و پيش­گيري از مهاجرت روستاييان به شهرها موثر است و مي­‌تواند موجب رونق بسياري از صنايع وابسته به آن در سراسر كشور شود.

در همين حال ضرورت دارد، بخش‌­هاي گوناگون اقتصادي به همراه ساير نهادهاي تصميم‌­گير در حوزه فرش ضمن ايجاد كارگروه مرتبط با فرش در هماهنگي يكديگر براي بازگشت به موقعيت برتر فرش ايران در بازار جهاني برنامه‌­ريزي كنند.

علاوه بر اين، در خصوص عوامل داخلي موثر در كاهش صادرات فرش دستباف نيز كارگروه يادشده مي­‌تواند نسبت به رفع موانع و كمك به رونق صادرات اين كالا ايفاي نقش كرده تا صنعت فرش از وضعيت كنوني خود در كشور خارج شود.

دست‌­اندركاران حوزه صادرات فرش ايران معتقدند بايد نقش دولت در چرخه صادرات اين كالا بيشتر نظارتي باشد و در بسياري مواقع نيز از فعالان بخش خصوصي در اين عرصه حمايت كند.

در همين حال با توجه به كم‌شدن مواد اوليه (ابريشم)، لازم است وزارتخانه‌­هاي مرتبط به خصوص جهاد كشاورزي ضمن همراهي با بخش خصوصي براي توليد بيش­ از پيش ابريشم در داخل كشور، حمايت‌هاي لازم را از اقدامات مرتبط با آن به عمل آورند تا وابستگي كشور از واردات ابريشم به‌ويژه از چين كاهش يافته و در اين ارتباط حتي جايگاهي براي ابريشم ايران نيز در جهان رقم بخورد.

در ارتباط با تحريم‌­هاي آمريكا عليه ايران، اكنون نيز براي رفع مشكلات مرتبط با اين عامل نبايد در انتظار رفع تحريم‌­ها بود و لازم است بر اساس شرايط كنوني برنامه­ ريزي شود كه در اين خصوص مي‌توان با ايجاد نمايشگاه‌­هاي دائمي در يكي از كشورهاي منطقه كه مناسبات خوبي با ايران دارند، نسبت به رفع اين مشكل اقدام كرد.

براي جلوگيري از قاچاق و خروج غيرقانوني فرش از ايران نيز شناسنامه‌دار كردن فرش­‌هاي دستباف، تشديد نظارت‌­ها در مراحل مختلف، افزايش مجازات‌­هاي بازدارنده براي متخلفان و قاچاقچيان فرش دستباف، به روز كردن قوانين مرتبط با صدور فرش، آموزش نيروهاي متخصص فرش دستباف در گمرك و نظارت بر اجراي قوانين در گمركات كشور ضروري است.
ثبت مالكيت طرح‌هاي ايراني و آگاهي طراحان براي استيفاي حقوق خود در خصوص طرح‌­هاي كپي‌شده نيز از اقدامات ضروري براي حفظ برند فرش ايران در بازار جهاني است.

اين گزارش، چكيده از بولتن تهيه شده در خصوص راه‌هاي رونق فرش دستباف ايران است.

گل فروشي اندرزگو

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۵۶:۵۹ توسط:ادمين موضوع:

تاثير نوسانات ارز بر شركت‌هاي خدمات قاليشويي

تاثير نوسانات ارز بر شركت‌هاي خدمات قاليشويي

قاليشويي رسالت

صراط

امروزه نوسانات ارزي، روي هزينه‌هاي قاليشويي كرج چلسي هم تأثير خود را گذاشته اند. اما باز هم هزينه‌هاي اين مركز، به صرفه و مناسب هستند.

ارائه خدمات قاليشويي كرج براي همه كرجي ها و شهرهاي همجوار

در صورتي كه ساكن كرج هستيد و به يك قاليشويي كرج خوب و مطمئن نياز داريد؛ پيشنهاد ما به شما قاليشويي چلسي است. قاليشويي چلسي كه در شهر كرج واقع شده است؛ با ارائه خدمات نوين در اين زمينه، همه روزه در خدمت شما كرجي ها و شهرهاي همجوار است. شما مي توانيد انواع فرش هاي دستبافت و ماشيني خود را به آن ها بسپاريد. با توجه به اين مسئله كه در قاليشويي كرج چلسي، بهترين و جديدترين دستگاه هاي پيشرفته استفاده شده است؛ خيال شما از تميز بودن فرش ها، آسوده مي گردد. ضمن اينكه آن ها تمامي هم و غم خويش را برآن مي گذارند تا از بهترين و مرغوب ترين مواد شوينده براي شست و شوي فرش هاي شما استفاده كنند. بدين ترتيب مي توانند فرش هاي شما را كاملا تميز و عاري از هر گونه كثيفي و نجاست كنند. وجود همين مزاياست كه قاليشويي چلسي، بهترين قاليشويي كرج محسوب مي شود. شما هم مي توانيد از خدمات آن ها بهره مند شويد.

تاثير نوسانات ارز بر شركت‌هاي خدمات قاليشويي

قاليشويي چلسي

هزينه هاي مربوط به قاليشويي چلسي در كرج با توجه به نوسانات ارزي

نوسانات ارزي روي هزينه قاليشويي كرج نيز تأثير خود را گذاشته اند. هر يك از شركت هاي خدمات قاليشويي از جمله: قاليشويي چلسي واقع در شهر كرج نيز از اين نوسانات ارزي، تأثير پذيرفته اند. بنابراين نمي توان هزينه مشخص و دقيقي را براي خدمات مربوط به اين قاليشويي ها به مشتري ارائه داد. ممكن است در هر روز با توجه به نوسانات ارزي، قيمت ها تغيير كنند. اما در عين حال علي رغم اينكه هزينه هر يك از شركت هاي خدمات قاليشويي كرج، از نوسانات ارزي، تأثير گرفته اند؛ هزينه قاليشويي چلسي باز هم توانسته قيمت هاي بهتري را به مشتريان خود ارائه دهد. اين قاليشويي با ارائه خدمات بسيار بي نظير و سرويس دهي 24 ساعته به مشتريان خود، شما را از خدمات خود با هزينه هاي به صرفه بهره مند مي سازند. به همين جهت اگر به دنبال يك مركز قاليشويي كرج با هزينه هاي مناسب هستيد؛ قاليشويي كرج مي تواند گزينه خوبي براي شما باشد.

ارائه كليه خدمات قاليشويي و مبل شويي در كرج

كليه خدمات قاليشويي كرج با بهره گيري از كادري مجرب و متخصص در مركز قاليشويي چلسي كرج انجام مي شود. در اين مركز، خدماتي نظير:

شستشوي فرش دستبافت
شستشوي فرش ماشيني
خشكشويي مبلمان
خشكشويي خوشخواب
ترميم فرش
و...
همگي با كيفيت بالايي به مشتري ارائه مي شوند. بنابراين در صورتي كه به هر يك از اين خدمات نياز داشته باشيد؛ مي توانيد از قاليشويي كرج چلسي، نياز خود را برطرف كنيد. در اين مركز قاليشويي، كه مجهز به مدرن ترين ماشين آلات هستند؛در كنار هزينه هاي به صرفه، تخفيف هايي هم به شما داده مي شود. بدين ترتيب هزينه نهايي پرداختي شما خيلي كمتر از آن چيزي مي شود كه تصور آن را مي كرديد. اين در حالي است كه نوسانات ارزي به طور كلي روي قيمت شركت هاي خدمات قاليشويي كرج تأثير خود را گذاشته است. اما باز هم قاليشويي چلسي، سعي كرده تا با ارائه تخفيف هاي ويژه، مشتري را از خدمات خود، راضي و خشنود سازد.

تاثير نوسانات ارز بر شركت‌هاي خدمات قاليشويي

قاليشويي كرج

دريافت و تحويل سفارش هاي شما در كمترين فرصت ممكن

اگر مي خواهيد از خدمات شركت هاي قاليشويي كرج، بهره مند شويد؛ بايد بهترين شركت را انتخاب كنيد. قاليشويي چلسي يكي از بهترين آن هاست. چرا كه در اين مركز قاليشويي، در سريعترين زمان ممكن، سفارش هاي شما مورد پذيرش قرار داده شده و پس از شستشوي كامل و بسيار تميز، فرش ها و مبلمان شما در اسرع وقت به شما تحويل داده مي شوند. قاليشويي در محمدشهر كرج، براي ساكنين اين منطقه و نيز قاليشويي در مهرشهر و ساير نقاط مختلف كرج همگي متعهد شده اند تا خدمات خوبي را ارائه دهند. قاليشويي كرج چلسي، امكاني را براي شما فراهم آورده تا در هر نقطه از كرج و شهرها و روستاهاي نزديك آن هستيد؛ بتوانيد از خدمات اين شركت بهره مند شويد. در قاليشويي چلسي، مي توانيد خيلي زود به هدف خود برسيد. چون آن ها روند دريافت و تحويل مبلمان و فرش هاي شما را براي شستشو، خشكشويي و رفوگري و... با سرعت عمل و دقت نظر بالايي انجام مي دهند.

ثبت سفارش آنلاين قاليشويي و مبل شويي با ده درصد تخفيف

براي بهره مندي از خدمات قاليشويي كرج، مي توانيد سفارش خود را اينترنتي هم ثبت كنيد. ثبت سفارش آنلاين و اينترنتي در قاليشويي چلسي براي شما داراي ده درصد تخفيف نيز مي باشد. بنابراين اگر در منزل مسكوني خويش هستيد و نمي خواهيد وقت و انرژي خود را تلف كنيد و مي خواهيد از هزينه ها هم صرفه جويي كنيد؛ بهترين راهكار ثبت سفارش آنلاين است. سفارش هاي آنلاين شما همراه با 10 درصد تخفيف هستند. پس بهتر است به جهت سهولت و تسريع در روند سفارش دهي و نيز صرفه جويي در هزينه ها، اقدام به ثبت سفارش آنلاين و اينترنتي كنيد. قاليشويي كرج با پذيرش اينترنتي سفارش هاي قاليشويي و مبل شويي، شما بلافاصله در محل حاضر شده و به نيازهاي شما رسيدگي مي كند. آن ها با بهره گيري از بهترين و مدرن ترين دستگاه هاي روز دنيا، خدمات خود را عرضه مي كنند. بنابراين اگر به دنبال بهترين قاليشويي در مهرشهر يا قاليشويي در محمدشهر هستيد؛ قاليشويي چلسي بهترين گزينه است.

تاثير نوسانات ارز بر شركت‌هاي خدمات قاليشويي

مبل شويي چلسي در كرج

راه هاي ارتباطي با قاليشويي كرج موسوم به قاليشويي چلسي

گل فروشي زعفرانيه

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۳۲:۲۹ توسط:ادمين موضوع:

فرآيند لكه‌بري فرش در قاليشويي‌ها

فرآيند لكه‌بري فرش در قاليشويي‌ها

قاليشويي حكيميه

مليت

احتمالا براي شما هم پيش آمده، فرش‌تان لك شده باشد و با دستمال كشيدن و استفاده از مواد شوينده همچون شامپو فرش در منزل از بين نرفته باشد. خوب چاره چيست؟ تعويض فرش؟



در پاسخ به اين سوال بايد گفت خير. براي از بين برخي لكه‌ها از روي فرش ماشيني يا دستبافت بايد از يك قاليشويي معتبر مانند قاليشويي ابريشم اصل كمك بگيريد. در قاليشويي‌ها با انجام برخي فرآيند، لكه‌ها و كثيفي‌هاي قديمي را از بين مي‌برند. ما در اين مقاله قصد داريم شما را با اين فرآيند بيشتر آشنا كنيم.




مراحل شستشو فرش در قاليشويي‌ها
در تمامي قاليشويي‌ها مانند قاليشويي نياوران، فرش‌ها طي چند مرحله شسته و خشك و در نهايت به شما تحويل داده مي‌شود. اين مراحل به ترتيب به شرح زير است.

· خاك‌گيري

· تثبيت رنگ فرش

· لكه‌برداري از فرش

· شستشو، آبكشي

· خشك‌كردن

· بسته‌بندي

· تحويل درب منزل

همانطور كه در بالا مشاهده‌ كرديد، يكي از مراحل لكه‌برداري از روي فرش است. قبل از شستن هر فرش دستبافت يا ماشيني ابتدا لكه‌هاي موجود روي آنها را از بين مي‌برند. چرا كه از بين بردن و پاك كردن هر لك از روي فرش روش متفاوتي دارد. شستن فرش بدون پاك كردن لكه ممكن است باعث تثبيت لكه روي آن شود.

اولين قدم در لك برداري، تشخيص نوع لكه است.
در قاليشويي‌هاي اولين گام در مرحله لكه‌بري، تشخيص نوع لكه است. پس از اينكه نوع لكه مشخص شد، كارشناسان متخصص قاليشويي اصل ابريشم بسته به نوع فرش (دستبافت يا ماشيني) و همچنين ميزان كهنه يا نو بودن آن، حلال مورد نياز لكه را انتخاب مي‌كنند. حلال انتخاب شده بايد به گونه‌اي باشد كه به هيچ‌عنوان به الياف فرش آسيب نزند.

قاليشويي‌ها امكان از بين بردن هر لكه‌اي را دارند اما باز هم به شما توصيه مي‌كنيم به محض ريخته شدن چيزي روي فرش و از بين نرفتن آثار آن، سريعا با يك قاليشويي تماس بگيريد و اقدامات لازم را انجام دهيد. زيرا با گذشت زمان لكه روي فرش كهنه و جاي آن تثبيت مي‌شود. در اين صورت شايد لازم باشد از حلال قوي‌تري استفاده كنند كه شايد روي تاروپود فرش آسيب تاثير منفي بگذارد.

در صورت ريخته شدن هرچيزي روي فرش، اين اقدامات را انجام دهيد:

1. هر لكه را كه قابل برداشتن است از روي فرش به وسيله يك قاشق برداريد. محلولي از سركه سفيد، شامپو فرش و آب ولرم تهيه و آن را روي قسمت لكه شده بريزيد.

2. از روش يك مي‌توانيد براي از بين لك لوازم آرايشي از روي فرش استفاده كنيد.

3. براي از بين بردن برخي لكه‌هاي ديگر مي‌توانيد از يك پارچه سفيد و تميز كه به تينر يا الكل آغشته شده نيز استفاده كنيد.

4. اين پارچه را برروي محل لكه روي فرش قرار دهيد و سپس آن را مالش دهيد.

5. محلولي از شامپوي فرش و آب ولرم درست كنيد.

6. پارچه سفيد و تميزي را بياوريد و آن را به محلول شامپوي فرش و آب ولرم آغشته كنيد و روي لكه‌ها قرار دهيد. محل لك را مالش دهيد. اين كار را به گونه‌اي انجام دهيد كه مواد لكه‌زا به طور كامل در محلول حل شود.

7. سپس با يك پارچه سفيد و كاملا خشك محل لكه را به طور كامل مالش دهيد تا اثرات لكه و آب حاوي آن به خوبي خشك و پاك شود.




شناسايي لكه‌ها قبل از لكه‌برداري از فرش
همانطور كه در بالاتر بيان كرديم، هر قاليشويي قبل از شستن فرش و از بين بردن لكه آن، ابتدا لك را شناسايي مي‌كند. معمولا شما به عنوان يك شخص غيرمتخصص نوع لك را خود نمي‌توانيد تشخيص دهيد و بايد حتما كارشناسان قاليشويي‌ها اين بررسي را انجام دهند. در اين صورت آنها با ديدن لكه مي‌توانند اطلاعات كاملي در اختيارتان در خصوص لكه‌زدايي به شما بدهند.

كارشناسان قاليشويي‌ها معمولا از روي رنگ‌‌، غلظت و ماندگاري لك‌ها، نوع آن را شناسايي و تشخيص مي‌دهند. به عنوان مثال لكه حاصل از چاي روي فرش، لكه زرد رنگي است كه اگر همان موقع برطرف نشود اين زردي براي هميشه روي فرش باقي مي‌ماند و تنها با حلال‌هاي مخصوص قاليشويي از بين مي‌رود.

شناسايي برخي لكه‌هاي فرش‌ها
لكه‌هاي چرب با گذشت زمان، روي فرش خشك مي‌شوند. در اين حالت پرزهاي فرش به هم مي‌چسبند و همچنين ممكن است ريشه‌هاي فرش را زرد كنند.

لكه‌هاي ناشي از سوختگي كاملا قابل رويت و تشخيص هستند. اين لك‌ها معمولا به صورت نقاط سياه و قهوه‌اي روي فرش نمايان مي‌شوند. آنها تكه‌اي يا سكه‌اي به فرش ماشيني يا دستبافت شما آسيب وارد مي‌كنند.




لكه‌هاي پروتئيني مانند لكه ناشي از تخم‌مرغ يا خون و... روي فرش حالتي چسبنده يا لجز مانند روي فرش ايجاد مي‌كنند.

لكه‌ها نوع‌هاي مختلف ديگري نيز دارند كه مي‌توان آنها را تشخيص داد. اما به طور كلي براي شناسايي و بررسي لك و از بين بردن آن بهترين كار، كمك و مشاوره از كارشناسان و متخصصين قاليشويي است. قاليشويي ابريشم اصل، يكي از قاليشويي‌هايي است كه در شستن فرش‌ها و از بين لكه‌ها بيشترين تخصص را دارد.

بهترين مواد شويند مناسب براي لكه‌برداري از فرش
در حقيقت اگر صادقانه بگوييم، هيچ قانون طلايي براي تميز كردن فرش‌ها وجود خارجي ندارد. شايد كمي تعجب كنيد اما واقعيت همين است. نوع شست‌وشو و از بين بردن لكه‌هاي مختلف با يكديگر متفاوت هستند. اين بدان معناست كه هر لك و كثيفي به يك روش و تكنيك واكنش نشان مي‌دهد. يعني نمي‌توان گفت فلان ماده شوينده براي از بين بردن تمامي لكه‌ها قابل استفاده است. هر لكه با توجه به ماهيت خود نياز به يك شوينده و حلال دارد. به عنوان مثال براي از بين بردن لكه‌هاي ناشي از ميوه‌هاي فصل تابستان مانند توت، گيلاس، آلبالو، توت‌فرنگي و... كه برپايه آب هستند، مي‌توانيد از محلول آب گرم و سركه سفيد بهره بگيريد. اما همين كار را براي از بين بردن لكه جوهر نمي‌توانيد انجام دهيد.

ارائه خدمات قاليشويي ابريشم اصل:
با توجه به توضيحات بالا اگر داراي يك فرش ماشيني و دستبافت هستيد و قصد شستن آن را داريد و همچنين برايتان مهم است كه از كليه لكه‌ها و كثيفي‌هاي آن به طور كامل تميز شود، قاليشويي ابريشم اصل يك انتخاب مناسب خواهد بود. همچنين اگر به دنبال تعمير، شستن قالي، مبل‌شويي هستيد مي‌توانيد از خدمات قاليشويي ابريشم اصل بهره ببريد. اين قاليشويي با ارائه بهترين خدمات مي‌تواند به شما كمك كند. با استفاده از خدمات قاليشويي ابريشم اصل مي‌توانيد خود را با كيفيت بشوييد.

بهترين خانه سالمندان

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ تير ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۴۸:۲۹ توسط:ادمين موضوع:

"قالي ايراني" مهمان ويژه جام جهاني قطر ۲۰۲۲

"قالي ايراني" مهمان ويژه جام جهاني قطر ۲۰۲۲

قاليشويي دردشت

امير قطر در ديدار با رئيس جمهور پس از دريافت قاليچه ابريشم به‌عنوان هديه اصيل ايراني، اين وعده مهم را داده است تا هم‌زمان با بازي‌هاي جام جهاني فوتبال ۲۰۲۲ قطر، نمايشگاه قالي ايران در اين كشور بر پا كند.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگي خبرگزاري تسنيم، امير قطر در ديدار با سيدابراهيم رئيسي، رئيس جمهوري اسلامي ايران وعده داده است كه هم زمان با بازي‌هاي جام جهاني فوتبال 2022 قطر، نمايشگاه قالي ايراني را در اين كشور بر پا كند.

 

 

مهدي برادران، معاون صنايع عمومي در مراسم اختتاميه چهاردهمين المپياد كشوري فرش دستباف، با اعلام اين خبر گفت: به نشانه صلح و دوستي يك قطعه فرش دستباف زيباي ابريشم قم به امير قطر شيخ حمد بن تميم آل ثاني، اهدا شد. وي از زحمات رئيس مركز ملي فرش ايران و صادقي، رئيس اتحاديه بافندگان، توليد و فروش فرش استان قم براي تدارك اين رويداد تقدير كرد.

 

"امير قطر بعد از ديدار با رئيس جمهور ايران توئيتي منتشر كرد و نوشت: من با جناب آقاي ابراهيم رئيسي، رئيس جمهور، كه امروز از ديدن ايشان خوشحال شدم، در مورد راه‌هاي تقويت همكاري بين قطر و ايران كه روابط تاريخي ما مبتني بر اصل حسن هم جواري و دستيابي به منافع مشترك است، گفت‌وگو كردم. همچنين علاوه بر بررسي مهم‌ترين تحولات منطقه‌اي و بين‌المللي، راه‌هاي حفظ امنيت و ثبات منطقه، را بررسي كرديم."

روانشناس سعادت آباد

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۰۱:۰۰ توسط:ادمين موضوع:

يك قاليچه منحصر به فرد در موزه هنر ايران

يك قاليچه منحصر به فرد در موزه هنر ايران

قاليشويي لويزان

موزه هنر ايران به مناسبت روز ملي فرش و همچنين روز جهاني صنايع دستي(۲۰ خرداد) قاليچه محرابي گلداني متعلق به سده ۱۳ هجري‌قمري را معرفي كرده و به نمايش عموم گذاشته است.


فرش

همشهري آنلاين - سحر رمضانعلي‌پور: اين فرش يكي از آثار متمايز در دستبافته‌هاي موزه هنر ايران محسوب مي‌شود. مدير موزه هنر ايران دراين باره توضيح مي‌دهد: «اين قاليچه ابريشمي تبريز به ابعاد يك زرع و نيم(۱۰۹ در ۱۵۲ سانتيمتر) با طرح معروف به محرابي گلداني متعلق به دوره قاجار است.»

 

او مي‌افزايد: «اين قاليچه با گره متقارن و اصطلاحاً تركي‌باف بافته شده و رنگ زمينه آن لاكي است.»

 

يك قاليچه منحصر به فرد در موزه هنر ايران

 

قاليچه ۸حاشيه با نقوش گياهي دارد. «گلناز گل‌صباحي» مي‌گويد: «در مركز تصوير، نقش طاق محراب با ستون هايي در دو طرف، قنديلي آويزان از محراب و گلداني در ميانه ديده مي‌شود. نقوش محرابي از نمونه طرح هاي رايج در قاليبافي دوران صفوي و قاجار بود كه نقش اصلي آن براساس محراب مساجد شكل گرفته و معمولاً با ترئيناتي شامل قنديل، گلدان، درختچه هاي كوچك و نقوش گياهي با جلوه اي از فضاي باغ اجرا مي شد.»

 

يك قاليچه منحصر به فرد در موزه هنر ايران

 

براي تماشاي اين فرش زيبا و نفيس مي توانيد به موزه هنر ايران در خيابان ولي‌عصر(عج) نرسيده به خيابان امام‌خميني(ره) برويد.

روانشناس جنت آباد

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۱۶:۱۵ توسط:ادمين موضوع:

انتقام عجيب كارگر قاليشويي از صاحب كارش پس از اخراج

انتقام عجيب كارگر قاليشويي از صاحب كارش پس از اخراج

قاليشويي تسليحات

 

حوادث ركنا: پشت پرده سرقت فرش‌هاي نفيس توسط كاركنان يك شركت قاليشويي، كارمند اخراجي اين شركت بود كه براي انتقامجويي نقشه سرقت كشيده بود.


انتقام عجيب كارگر قاليشويي از صاحب كارش پس از اخراج
علي بابا
به گزارش ركنا، اواخر سال گذشته شكايت‌هاي متعددي به پليس پايتخت گزارش شد كه نشان مي‌داد مردي به بهانه شست و شوي قالي، دست به سرقت مي‌زند. يكي از مالباخته‌ها گفت: من سال‌ها بود كه فرش هايم را به يك قاليشويي معتبر مي‌دادم و آخرين بار شب عيد هم تصميم گرفتم فرش‌هاي دستباف را براي شست و شو به قاليشويي بدهم. يكي از كاركنان آنها مردي بود به نام مجيد. او را سال‌ها بود كه مي‌شناختم و به همين دليل با او تماس گرفتم و وي فورا به خانه‌ام آمد. مجيد بعد از بردن فرش‌ها غيبش زد و هرچه به او زنگ زدم جواب نداد. با قاليشويي كه تماس گرفتم متوجه شدم كه مجيد مدتي قبل از آنجا اخراج شده و فرش‌هاي من اصلا در قاليشويي نيست.

 

در 10 سال گذشته قيمت مسكن و اجاره بها 40 تا 50 برابر شد/ شاهد يك مهاجرت بزرگ از جنوب ايران به سمت شمال ايران خواهيم بود!

در 10 سال گذشته قيمت مسكن و اجاره بها 40 تا 50 برابر شد/ شاهد يك مهاجرت بزرگ از جنوب ايران به سمت شمال ايران خواهيم بود!

با افزايش شكايت‌هاي مشابه، تحقيقات در اين‌باره آغاز و مأموران موفق شدند مجيد را شناسايي و دستگير كنند. او در بازجويي‌ها به سرقت سريالي اعتراف كرد و گفت: 8سال بود كه در قاليشويي كار مي‌كردم و هيچ مشكلي نداشتم.

با دلسوزي كار مي‌كردم اما قبل از عيد كارفرمايم بي‌دليل با من سرناسازگاري گذاشت. وي ادامه داد: حدود 8ميليون تومان از او طلب داشتم اما وي مرا اخراج كرد. من هم براي انتقامجويي فرش‌هاي مشتريان ثابت قاليشويي را كه با من تماس مي‌گرفتند سرقت مي‌كردم و در سايت‌هاي خريد و فروش كالا مي‌فروختم تا اينكه دستگير شدم. پس از اعترافات متهم پرونده وي در اختيار مرجع قضايي قرار گرفت.

دفتر عقد شيك شهرك غرب

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۴۳:۳۶ توسط:ادمين موضوع:

بهترين قاليشويي اسلامشهر

بهترين قاليشويي اسلامشهر

قاليشويي نارمك

سينا برس

اگر شما هم به دنبال يك سرويس دهنده قالي شويي خوب در اسلامشهر هستيد مطالب زير را مطالعه كنيد

انتخاب يك قاليشويي مناسب، دغدغه مهمي براي خانواده‌ها جهت شستن انواع فرش‌هاي دستي و ماشيني به شمار مي‌آيد؛ زيرا نياز است براي شستن برخي از فرش‌ها تمهيدات خاصي در نظر گرفته شود و طبق نظر كارشناسان خبره اقدام به شست‌وشوي آن‌ها شود تا از هرگونه آسيب به هنگام شست‌وشو جلوگيري شود.

ما در اين مطلب ضمن بررسي روش‌هاي شست‌وشوي فرش در قاليشويي، به نكاتي كه بايد در مورد پيدا كردن يك قاليشويي خوب در اسلامشهر به آن توجه كنيد، اشاره خواهيم كرد. چنانچه در اسلامشهر زندگي مي‌كنيد و به دنبال پيدا كردن يك قاليشويي در اسلامشهر هستيد، تا انتهاي اين مطلب همراه ما باشيد.

اهميت شست‌وشوي فرش‌ها
توليدكنندگان فرش و كساني كه در حوزه فرش كارشناس هستند، توصيه مي‌كنند كه هر 12 تا 18 ماه يك‌بار لازم است شست‌وشو شوند؛ بنابراين لازم است نظافت و شست‌وشوي آن‌ها را به افرادي سپرد كه در اين زمينه از مهارت و تجربه بالايي برخوردارند. پيدا كردن بهترين قاليشويي در اسلامشهر كار چندان سختي نيست؛ به شرط آن كه ببينيد در اين قاليشويي از چه ابزار و تجهيزاتي استفاده مي‌شود.

در قاليشويي از چه تجهيزاتي براي شستن فرش استفاده مي‌شود؟
در قاليشويي‌هاي سراسر كشور، عموما از دو نوع دستگاه دستي و صنعتي براي شستن انواع فرش‌هاي دستي و ماشيني استفاده مي‌شود:

1. دستگاه‌هاي دستي
اين دستگاه‌ها معمولا در قاليشويي هاي كوچك استفاده مي‌شود اين دسته از تجهيزات شامل دستگاه‌هاي تك برسه و دو برسه مي‌شوند به‌عنوان مثال اگر يك قاليشويي در اسلامشهر بخواهد از اين دستگاه‌ها استفاده كند، لازم است براي كار با دستگاه از يك يا دو نيروي كار كمك بگيرد. از مزاياي اين دستگاه مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

امكان تزريق مواد شوينده روي فرش
شست‌شوي قالي به روش اصولي
امكان تهيه آسان قطعات يدكي


2. دستگاه‌هاي اتوماتيك
اين دستگاه‌ها عملكردي خودكار دارند و در سه نوع ميزي، ريلي و ديسكي مورد استفاده قرار مي‌گيرند كه انتخاب هر يك از آن‌ها به نياز قاليشويي و تعداد مشترياني كه دارد برمي‌گردد. براي هر يك از اين دستگاه‌ها تجهيزاتي ديگري نيز ارائه شده است. چنانچه به‌دنبال قاليشويي در اسلامشهر هستيد كه بتواند شست‌وشوي فرش‌ها را به روش مكانيزه و اصولي انجام دهد، حتما توجه داشته باشيد كه از دستگاه‌هايي كه نام برديم بهره‌مند باشد؛ زيرا هر يك از اين تجهيزات كارايي خاصي دارند كه به شست‌وشوي فرش ها با تضمين كيفيت كمك خواهند كرد. ما در ادامه اين مطلب يكي از بهترين قاليشويي‌هاي منطقه اسلامشهر را به شما معرفي خواهيم كرد.

ويژگي‌هاي يك شركت قاليشويي حرفه‌اي
قابل اطمينان بودن
فرش‌ها به‌خصوص فرش‌هاي دستي و برخي فرش‌هاي ماشيني، از ظرافت و حساسيت خاصي برخوردارند به همين منظور شست‌وشوي نامناسب مي‌تواند زيبايي ظاهري آن‌ها را از بين ببرد و يا در مورد فرش‌هاي دستي سبب تغيير رنگ آن‌ها شود؛ بنابراين هنگام سپردن فرش‌هاي خود به قاليشويي در اسلامشهر، اين نكته را متذكر شويد كه به‌عنوان مثال فرش دستي شما براي اولين بار است كه شسته مي‌شود تا بتوانند از مواد ثابت‌كننده رنگ استفاده نمايند.

برخورداري از مجوز قانوني
همواره شست‌وشوي فرش‌هاي خود را به قاليشويي‌هايي كه داراي مجوز قانوني هستند بسپاريد. قاليشويي حتما بايد داراي جواز معتبر از اتحاديه قالي‌شويان باشد.

داشتن مهارت و تجربه
شركت‌هاي قاليشويي حرفه‌اي كه مدت زيادي در اين زمينه فعاليت مي‌كنند، به‌طور قطع تجربيات بيشتري در شست‌وشوي انواع فرش دارند

مزاياي شست‌وشوي فرش‌ در قاليشويي
سهولت و راحتي
در گذشته امكان شست‌وشوي فرش در خانه وجود داشت و بسيار هم لذت‌بخش بود؛ اما در حال حاضر به‌ لحاظ فرهنگ آپارتمان‌ نشيني و همچنين به‌ دليل جلوگيري از مصرف بي‌رويه آب، امكان اين امر در خانه‌هاي آپارتماني وجود ندارد و بيشتر افراد شست‌وشوي فرش‌هاي دستي و ماشيني خود را به قاليشويي‌ها مي‌سپارند. به همين دليل فرش‌ها به‌راحتي شسته و تميز مي‌شوند و در مدت زمان كوتاهي هم خشك مي‌گردند.

از بين رفتن انواع لكه‌هاي فرش
شايد تابه‌حال سعي كرده باشيد كه خودتان لكه‌اي را از روي فرش پاك‌ كنيد و فكر كرده‌ايد كه از بين رفته؛ اما چند روز بعد كه از كنار آن رد مي‌شويد، دوباره وجود لكه توي ذوق‌تان مي‌خورد. محصولات پاك‌كننده خانگي (اگر با دقت انتخاب‌نشده باشند) مي‌توانند باعث تغيير رنگ فرش شوند و حتي به آن‌ها آسيب دائمي وارد نمايند. يكي از مزاياي قاليشويي اين است كه با بهره‌مندي از تكنسين‌هاي آموزش ديده و با تجربه قادرند انواع لكه‌هاي مختلف مانند قهوه، لاك، جوهر و رنگ و همچنين لكه‌هايي كه حيوانات خانگي سبب به وجود آوردن آن شده‌اند را از بين ببرند.

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۳۷:۳۷ توسط:ادمين موضوع:

چگونه مي توان به يك قاليشويي اعتماد كرد؟

چگونه مي توان به يك قاليشويي اعتماد كرد؟

قاليشويي فدك

جام جم آنلاين

چند روز پيش با چند تا از همكارها در اتحاديه قاليشويي اصفهان بوديم كه آقا و خانم محترمي بسيار ناراحت وارد شدند و با فاكتوري كه بدست داشتند درخواست شكايت كردند و... كنجكاو شديم كه بفهميم جريان چيه؟ بعد از كمي صحبت مشخص شد،‌ كه فرش دستبافت آنها كه جز فرش هاي نفيس هم بوده، را براي تميز كردن و شستشو به واحد قاليشويي داده بودند ولي متاسفانه بر اثر شستشوي غير تخصصي، رنگ فرش خراب شده بود، ومشتري نيز با نشان دادن عكس از فرش آسيب ديده درخواست شكايت از آن واحد قاليشويي داشت، هم چنين معلوم شد كه براي انجام اين كار پول بيشتري نسبت به قيمت قاليشويي در اتحاديه هم از مشتري گرفته شده بود.


چگونه مي توان به يك قاليشويي اعتماد كرد؟

در ادامه سوالي برامون پيش اومد، كه راه هاي اعتماد به يك قاليشويي خوب چيه ؟ اصلا از كجا بايد بفهميم كه فرش ها رو به كدام قاليشويي بدهيم؟

در ادامه نزد يكي از مراكز خوشنام و بهترين قاليشويي در اصفهان ، قاليشويي هميشه تميز رفتيم ودر رابطه با اينكه چگونه ميتوان به يك قاليشويي اعتماد كرد؟ گفتگويي را ترتيب داديم و ۳ راهكار را براي شما خواهيم گفت كه با دانستن آنها به راحتي ميتوانيد براي شستشوي فرش خود اقدام كنيد.

(1اولين راهكار ، دانستن اين مورد است كه آيا آن واحد قاليشويي داراي جواز و پروانه كسب از اتحاديه قاليشويي هست يا نه ؟ كه مي توان با جستجو در سايت اتحاديه قاليشويي اصفهان ، و يا تماس با تلفن 03132214298 بفهميم كه قاليشويي مورد نظر آيا جواز دارد يا خير؟ و فريب بسياري از قاليشويي غير معتبر بخصوص در روزهاي پاياني سال را نخوريم ، زيرا اگر فرش شما از جانب قاليشويي دچار آسيب شد ولي آن مركز قاليشويي بدون جواز باشد ، اتحاديه هيچ مسئوليتي ندارد و نمي تواند مشكل شما را پيگيري كند . متاسفانه فعاليت واحدهاي غيرقانوني قاليشويي ساختار كيفيت و قيمت قاليشويي را مختل كرده اند و مشكلات بسياري را براي مشتريان اصفهاني بوجود مي آورند واينها خود سبب بي اعتمادي مشتري نسبت به كل فعاليت قاليشويي ها شده است ، پس مشتري بايد حتما به واحد قاليشويي داراي جواز مراجعه كند كه در اثر هرگونه بي مسئوليتي قاليشويي ، اتحاديه مي تواند از حقوق مشتري دفاع كند.

2) خوشنام بودن قاليشويي : در ادامه مدير قاليشويي هميشه تميز، اشاره كردند كه مردم بايد براي شستشوي فرش ( شستشوي فرش دستبافت يا شستشوي فرش ماشيني ) كه جز كالاي باارزش به حساب مي آيد ، به مراكز تخصصي وخوشنام قاليشويي مراجعه و ثبت سفارش كنند و حتي از آن واحد قاليشويي مجاز ، در خواست فيلم وعكس از چگونگي خدمات شستشو و نيز فضاي كارخانه قاليشويي كرده تا بتوانيد انتخاب بهتري براي شستشوي فرش داشته باشيد ، زيرا يك قاليشويي خوب در اصفهان ، حتما شفافيت در كار را جز اولويت هاي خود ميداند و هيچ مانعي نمي بيند كه بخواهد از نشان دادن فضاي شستشو ونحوه كار ممانعت كند وحتي استقبال هم خواهد كرد و در اين صورت مشتري نيز براحتي اعتماد مي كند.

3) راهكار سوم زمان تحويل فرش به واحد قاليشويي مي باشد كه هر مشتري بايد بداند كه براي تحويل فرش ارائه فاكتور رسمي از سمت قاليشويي الزامي هست و حتما بايد فرش در موقع تحويل توسط كارمندان قاليشويي ، كارشناسي شود وحتما مشخصات متراژ و نوع فرش در فاكتور قيد گردد هم چنين قيمت شستشوي فرش نيز بر حسب قيمت اتحاديه معلوم ونوشته شود ،هم چنين كارمند قاليشويي موظف است از سالم بودن فرش مشتري مطمعن گردد واگر فرش دچار عيب وايرادي هست كه ممكن است در حين شستشو ، خراب گردد حتما به مشتري اطلاع داده ودر فاكتور قيد گردد .هم چنين از ديگر نكاتي كه بايد در فاكتور دقت كرد شماره جواز اختصاصي قاليشويي و نيز مكان قاليشويي و ثبت مهر و يا شماره تلفن اختصاصي آن واحد قاليشويي مي باشد كه بايد در برگ فاكتور درج شده باشد.

چگونه مي توان به يك قاليشويي اعتماد كرد؟

مشتريان بايد بدانند كه تنها اتحاديه قاليشويي مي تواند مرجعي مطمعن براي انتخاب يك قاليشويي خوب باشد و بايد قاليشويي داراي جواز وخوشنام باشد وحتما ارائه فاكتور رسمي الزامي است.

سالن عقد شيك شهرك غرب

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۴۱:۵۲ توسط:ادمين موضوع:

رونمايي از قاليچه افشان متعلق به دوره صفوي در موزه فرش رضوي

رونمايي از قاليچه افشان متعلق به دوره صفوي در موزه فرش رضوي

قاليشويي مجيديه

همزمان با هفته گراميداشت موزه و ميراث فرهنگي طي مراسمي از قاليچه افشان متعلق به دوره صفوي در موزه فرش آستان قدس رضوي رونمايي شد.


به گزارش خبرگزاري صداوسيما، مركز خراسان رضوي، مسئول گنجينه فرش و منسوجات موزه آستان قدس رضوي گفت: محل بافت اينرونمايي از قاليچه افشان متعلق به دوره صفوي در موزه فرش رضوي قاليچه نفيس شهر تبريز در استان آذربايجان شرقي است كه در ابعاد ۱۴۱ در ۱۸۵ از جنس تار و پود پنبه و پرز پشم بافته شده است.

 

عبدالحسين ملك جعفريان رنگ زمينه فرش را در حاشيه آبي تيره و در وسط صورتي رنگ عنوان كرد و گفت: در سراسر اين قاليچه نفيس نقوش ختايي افشان به چشم مي‌خورد و شاخ و برگ و گل‌هاي شاه عباسي با رنگ‌هاي سبز و زرد و آبي در آن خودنمايي مي‌كند.

وي تصريح كرد: اين قاليچه ارزشمند در سال ۱۳۹۰ توسط شركت فرش آستان قدس رضوي براي نگهداري و نمايش در موزه آستان قدس رضوي خريداري شده است.

 

جعفريان ادامه داد: در حال حاضر ۱۱ تخته فرش نفيس از دوران صفويه در موزه فرش آستان قدس رضوي نگهداري مي‌شود كه قالي «افشان بندي»، قالي «افشان شاه عباسي گلابتون دار» و قاليچه «محرابي باغي» از جمله آن‌ها به شمار مي‌رود.

موزه فرش آستان قدس رضوي با داشتن ۳ طبقه فضاي نمايشي و ۱ طبقه كه به مخزن اختصاص داده شده است در زير بنايي به مساحت ۶هزار و ۶۴۷ متر مربع يكي از بزرگترين موزه هاي تخصصي فرش جهان به شمار مي‎رود.

 

وي افزود: اين موزه شامل مجموعه‎اي غني از قالي‎هاي نفيسي است كه طي دوره هاي مختلف توسط ارادتمندان امام رضا (ع) اهدا و يا توسط آستان قدس رضوي براي استفاده در حرم مطهر و بيوتات آن خريداري شده است.

 

مسئول گنجينه فرش و منسوجات موزه آستان قدس رضوي خاطر نشان كرد: در حال حاضر در اين گنجينه كم نظير ۱۰۲ تخته قالي و قاليچه كه از نفيس ترين شاهكار‌هاي هنري به شمار مي‎رود و قدمت‎شان از دوره صفويه تا دوره معاصر است، در معرض ديد علاق‎مندان قرار دارد و همه روزه از ساعت ۸ الي ۱۲ پذيراي بازديد علاقمندان است.

ترك اعتياد شرق تهران

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۸:۰۹ توسط:ادمين موضوع:

۲روش فوق العاده مهم و ساده در انتخاب قاليشويي در مشهد ۱۴۰۱

۲روش فوق العاده مهم و ساده در انتخاب قاليشويي در مشهد ۱۴۰۱

قاليشويي مدائن

خبر آنلاين

چگونه يك قاليشويي خوب را در مشهد پيدا كنيم؟

با يك جستجو در موتور هاي جستجو با كلمه ي بهترين قاليشويي در مشهد به نتايجي خواهيد رسيد، كه نشان مي دهد چه قاليشويي هايي خود را به عنوان بهترين قاليشويي در مشهد معرفي كرده اند كه البته اين جايگاه صرفا جايگاه گوگل به سايت آن قاليشويي است.

از طرفي اخيرا سايت هايي توسط جوان هاي طراح سايت راه اندازي شده اند كه در اين سايت ها معمولا سعي مي‌شود تا به صورت رتبه بندي ليست قاليشويي هاي مشهد معرفي شوند. البته معمولا هزينه اين تبليغات از قاليشويي هايي كه در رتبه بندي قرار مي گيرند توسط طراح سايت دريافت مي شود و به عبارتي يك رتبه بندي انتسابي است، پس اين هم ملاك نيست.

ولي آيا ملاك و مقياس مشخصي براي يافتن يك قاليشويي خوب در مشهد وجود دارد؟ مثلا قاليشويي عدالتيان مشهد يكي از بهترين قاليشويي هاي مشهد است كه هيچ گونه تبليغات اينترنتي ندارد و به عبارتي ظرفيت تكميلي دارد و نياز به تبليغات بيشتر ندارد .

يا قاليشويي قدس مشهد كه ساليان سال در مشهد خدمات مشخصي دارد و جزء بهترين قاليشويي مشهد است و مدت هاست تبليغات اين قاليشويي ها فقط ارائه خدمات خوب به مشتريان است.

۲روش فوق العاده مهم و ساده در انتخاب قاليشويي در مشهد ۱۴۰۱

قاليشويي بايد مورد تاييد اتحاديه قاليشويان باشد
بعد از انتخاب قاليشويي خود با اتحاديه قاليشويان مشهد تماس بگيريد تا مطمئن شويد آن قالي شويي عضو رسمي اتحاديه است يا خير؟

آن قاليشويي حتما بايد عضو اتحاديه باشد و جواز فعاليت داشته باشد به عبارتي پرونده مالياتي دارد و پاسخگويي كاملي در مقابل خسارت هاي محتمل دارد.

بسياري از سايت هاي قاليشويي جواز فعاليت ندارند و صرفا يك سايت و چند خط تلفن هستند و حتي كارگاهي براي شستشو ندارند و صرفا با استفاده از سايت و تلفن و با اپليكيشن ديوار، فرش هاي مردم را تحويل مي‌گيرند و در كارگاه‌هاي قاليشويي به صورت درصدي فعاليت مي‌كنند.

در ايام پيك كار قاليشويي، حتي افراد كلاهبرداري به عنوان قاليشويي خود را معرفي مي‌كنند و فرش مردم را جمع آوري مي‌كنند و ممكن است ديگر هيچ بازگشتي براي فرش نباشد. بنابراين در انتخاب قاليشويي مجاز دقت كنيد. روشنگري است كه جواز فعاليت خود را در سايت خود به نمايش مي‌گذارد و اين اطمينان را به شما مي‌دهد تا با خيالي راحت خدمات خود را به آن ها بسپاريد .

۲روش فوق العاده مهم و ساده در انتخاب قاليشويي در مشهد ۱۴۰۱

قاليشويي بايد سابقه درخشاني داشته باشد
يك پرس و جو از كساني كه از خدمات يك قاليشويي استفاده كرده اند كنيد. امروز بسياري در فضاي اينترنت دست به تبليغات فيك و دروغي مي‌زنند مثلا در خدمات گوگل مپ يا هر جايي كه بتوانند كامنتهاي فيك براي خودشان مي‌گذارند.

ولي با يك جستجوي ساده از اطرافيان اقوام و همسايه ها به راحتي مي توانيد به يك نتيجه دلخواه دست يابيد.

گول تبليغات هيچ قاليشويي را نخوريد زيرا اين روزها گوگل با دريافت پول از افراد تجارت آن ها را در ليست اول صفحه خود قرار مي دهد، بستر فضاي مجازي اين فرصت را در اختيار بسياري از كسب و كارهايي قرار داده كه فقط به دنبال پول درآوردن در مدت زمان كوتاه هستند. و فقط يكبار استفاده شما از آن قاليشويي برايشان كافي است .

دنبال قاليشويي هاي با سابقه باشيد قطعا اطرافيان گزينه هاي مناسبي را به شما معرفي مي‌كنند. قاليشويي هايي كه سالها تجربه اين كار را دارند و دنبال تبليغات نيستند زيرا معمولا مشتري خود را دارند. تنها تبليغ اين قاليشويي ها كار خوب و خدمات عالي است كه به مردم ارائه مي‌دهند.

ترك اعتياد غرب تهران

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۲۹:۲۰ توسط:ادمين موضوع: