قاليشويي فارسي قاليشويي فارسي .

قاليشويي فارسي

خدمت بي‌منت بسيجيان استان فارس به مردم سيستان و بلوچستان‌

خدمت بي‌منت بسيجيان استان فارس به مردم سيستان و بلوچستان‌
‌قرارگاه ديده‌بان مردم به همت بسيجيان استان فارس از سال گذشته تاكنون همچنان در سيستان و بلوچستان مشغول خدمت در نقاط محروم اين استان هستند.
به گزارش خبرگزاري تسنيم از شيراز، ‌بارش‌ باران در روزهاي ابتدايي فروردين ماه باز هم سيل را در برخي از استان‌ها جاري كرد. استان سيستان و بلوچستان يكي از اين استان‌هاست در حالي كه هنوز رد پاي سيل ماه‌هاي پاياني 98 در نقاط محروم اين استان ديده مي‌شود.
قرارگاه ديده‌بان مردم به همت بسيجيان استان فارس از همان سال گذشته در سيستان و بلوچستان مستقر شده و گروه‌هاي جهادي را از سراسر كشور براي ارائه خدمت ساماندهي مي‌كند.
در روزهاي ابتدايي فروردين ماه بارش شديد باران منجر به جاري شدن دوباره سيل در اين استان شد و خدمات گروه‌هاي جهادي نيز همچون ديگر ايام ادامه يافت.
محمدعلي پورمتقيان، مسئول قرارگاه ديده‌بان مردم استان فارس در گفت‌وگو با تسنيم درباره فعاليت‌هاي انجام شده از سوي اين قرارگاه اظهار داشت: از لحظات اوليه بروز سيل در فروردين ماه بسيجيان و گروه‌هاي جهادي مستقر در قرارگاه اقدام به تخليه خانه‌ها كرده و همچنان امدادرساني ادامه دارد.
وي با بيان اينكه امروز 3 كاميون حمام و سرويس بهداشتي سيار در نقاط سيل‌زده سيستان و بلوچستان از سوي سپاه قدس مستقر مي‌شود، گفت: امشب در ميان تمامي منازل پك ارزاق، موكت، پتو و چادر و آب معدني توزيع مي‌شود و فرش‌هاي همه منازل نيز به قاليشويي داده شده است.
مسئول قرارگاه ديده‌بان مردم استان فارس بيان كرد: 25 نفر از نيروهاي قرارگاه هم براي ياري‌رساني به سيل كرمان به اين استان اعزام مي‌شوند.
پورمتقيان با بيان اينكه سيل در سيستان و بلوچستان سبب تخريب بخشي از زيرساخت‌ها شده است، گفت: مردم اين مناطق به 175 باب حمام و سرويس بهداشتي دارند كه براي احداث آنها نياز به مصالح ساختماني داريم كه همت خيرين را مي‌طلبد.
وي با تشكر از سپاه ناحيه شهرستان لارستان و بسيج اصناف استان فارس كه همكاري خوبي با قرارگاه داشتند، از كمك‌هاي اين قرارگاه براي مقابله با كرونا نيز خبر داد و عنوان كرد: ضدعفوني تمامي محلات سيستان و بلوچستان توسط گروه‌هاي جهادي در 3 بازه زماني انجام مي‌شود.
پورمتقيان تصريح كرد: غير از بحث ضدعفوني محلات به مبلغ يك ميليارد و 270 ميليون تومان پك‌هاي بهداشتي، الكل دست، الكل دام، الكل خاك و مواد ضدعفوني‌كننده منازل در نقاط محروم استان سيستان و بلوچستان توزيع شده است.
وي با اشاره به ديگر اقدامات قرارگاه به ساخت يك مدرسه اشاره و بيان كرد: مدرسه كه شروع به ساخت كرده بوديم اكنون روي پايه سقف‌زني رسيده و اگر خيرين كمك كنند به اتمام مي‌رسد
مسئول قرارگاه ديده‌بان مردم استان فارس همچنين با اشاره به اعزام بيماران نقاط محروم سيستان و بلوچستان به شيراز براي درمان گفت: اعزام بيماراني كه قرار بود براي درمان به شيراز بيايند به دليل شرايط كنوني و شيوع بيماري كرونا كنسل شده اما به محض مهيا شدن شرايط به شيراز براي درمان اعزام مي‌شوند.
پورمتقيان از علي علي‌جاني رئيس قرارگاه كشوري ديده‌بان مردم و محمدرضا خداكريمي جانشين وي به جهت همكاري و هماهنگي براي فعاليت گروه‌هاي جهادي در استان سيستان و بلوچستان تشكر كرد و گفت: خيرين براي كمك به مردم محروم استان سيستان و بلوچستان مي‌توانند به دفتر قرارگاه در شيراز واقع در بلوار پاسداران، باشگاه فجر مراجعه كنند.
وي افزود: همچنين مردم مي‌توانند به شماره 09059201582 براي كسب اطلاعات بيشتر تماس بگيرند و شماره حساب براي واريز كمك‌هاي خود دريافت كنند.
به گزارش تسنيم در اين قرارگاه سپاه فجر استان فارس، بسيج اصناف استان فارس، سپاه ناحيه لارستان، بانيان و خيران تبريز، قزوين، بيمارستان مسلمين شيراز و سپاه تهران همكاري دارند.
مقالات مرتبط:


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۹:۵۶ توسط:ادمين موضوع:

كاهش ۶۰ درصدي فعاليت قاليشويي‌ها نسبت به سال گذشته

به گزارش افكارنيوز، حميد محمدي رئيس اتحاديه قاليشويان درباره وضعيت بازار قاليشويان در اسفند امسال اظهار كرد: متأسفانه ۵۰ تا ۶۰ درصد افت كاري (عدم مراجعه به قاليشويي) در اين صنف، نسبت به سال گذشته داشته‌ايم.

 

اخبار اقتصادي - رئيس اتحاديه قاليشويان ادامه داد: با توجه به اينكه از ۲۰ اسفند كارهاي اين صنف تمام شده است، اما وضعيت اين صنف، چندان قابل تعريف نيست.

 

محمدي در خصوص تمهيدات اين صنف براي مبارزه با ويروس كرونا در روزهاي اخير اظهار كرد: دستگاه‌هاي قاليشويي با آب ژاول شست‌وشو و ضد عفوني مي‌شوند و اكثر موارد بهداشتي هم در فرايند شست‌وشو رعايت مي‌شود.

 

رئيس اتحاديه قاليشويان بيان كرد: اميدواريم  ويروس كرونا با رعايت بهداشت فردي از بين برود تا شرايط همه اصناف، از جمله ما هم با حالت عادي برگردد.

 

محمدي در ادامه با اشاره به اينكه ۳۵۰ واحد رسمي در تهران در اين صنف مشغول به فعاليت‌اند، اظهار كرد: مشكل ما هم اكنون واحد‌هاي غيررسمي هستند چرا كه اين واحدها، به صورت غير قانوني فعاليت مي‌كنند و چون مردم از اين موضوع آگاهي ندارند آنان را به دردسر مي‌اندازند.

 

او گفت: مردم بايد براي آگاهي از مكان‌هاي مجاز حتما به سايت اين اتحاديه مراجعه كنند.

 

شايد  براي شما جالب باشد بدانيد:

قاليشويي در نارمك

قاليشويي در هفت حوض


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۳۵:۱۹ توسط:ادمين موضوع:

قالي‌شويي متري چند؟

اگر قاليشويي‌ها قيمت بالاتر از نرخ مصوب از مشريان درخواست كنند مشمول تخلف شده و مشتري مي‌تواند براي طرح شكايت به تعزيرات، اتحاديه و خانه صنعت معدن مراجعه كند. اما نرخ مصوب چقدر است؟

به گزارش اقتصادآنلاين به نقل از ايرنا، هر ساله در روزهاي ميانه اسفند قاليشويي‌ها نخستين جايي هستند كه مشتريان پشت خطشان صف مي‌كشند تا با فرش‌هاي آب خورده، رنگي دوباره به خانه‌ها بزنند. اگرچه امسال بوي تايد و ريكاي خانه‌تكاني و نرگس‌هاي دم عيد، جاي خودشان را به بوي الكل و ضدعفوني‌كننده داده است، اما هنوز هم فرش‌ها در راه رفت‌وآمد به قاليشويي هستند تا گرد و خاك از تن بزدايند.

اما نرخ‌هاي قاليشويي ۹۸ چقدر است؟ قيمت مصوب قالي‌شويي هر ساله توسط اتحاديه صنف قاليشويي مشخص مي‌شود. «مجتبي قائني»، مدير اجرايي اتحاديه قاليشويي درباره نرخ‌هاي امسال گفت: شست‌وشوي انواع فرش ماشيني هر متر مربع ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان، شست‌وشوي فرش دستباف هر متر مربع ۱۷ تا ۱۹ هزار تومان، شست‌وشوي فرش دستباف رنگ روشن ۲۴ تا ۲۶ هزار تومان و شست‌وشوي فرش گل ابريشم ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان قيمت‌گذاري شده است.

به گفته وي قاليشويي‌ها مي‌توانند ۲۰ هزار تومان براي حق سرويس از مشتري دريافت كنند.

قائني اظهار كرد: اگر قاليشويي‌ها قيمت بالاتر از نرخ مصوب از مشريان درخواست كنند مشمول تخلف شده و مشتري مي‌تواند براي طرح شكايت به تعزيرات، اتحاديه و خانه صنعت معدن مراجعه كند. البته برخي قاليشويي‌ها خدمات خاصي به مشتريان ارائه مي‌دهند و مشتري با رضايت قيمت بالاتر را مي‌پذيرد كه اين موضوع جداي از تخلف است.

وي در پاسخ به اين سوال كه كرونا چه تاثيري بر قالي‌شويي داشته است، گفت: تقاضاها كم شده و اين ويروس همه چيز را تحت الشعاع قرار داده است. از سوي ديگر به دليل بارندگي‌هاي اخير فعاليت قاليشويي‌ها مقداري عقب افتاد و به همين دليل بعضي سفارش‌ها را ديرتر تحويل مي‌دهند.

مقالات مرتبط:

قاليشويي در نارمك

قاليشويي در جشنواره


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۱۸:۱۰ توسط:ادمين موضوع:

ويروس كرونا؛ از طريق شستن فرش در قاليشويي‌ها منتقل مي‌شود؟

سلامت نيوز: ويروس كرونا؛ از طريق شستن فرش در قاليشويي‌ها منتقل مي‌شود؟

سلامت نيوز:يك متخصص عفوني گفت: انتقال فرش با ماشين و يا حتي تكاندن فرش مي‌تواند باعث انتشار ويروس كرونا شود.

به گزارش سلامت نيوز به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، مسعود مرداني فوق تخصص بيماري‌هاي عفوني و عضو هيات علمي دانشگاه شهيد بهشتي در پاسخ به سوالي درباره احتمال انتقال ويروس كرونا در مراكز قاليشويي، گفت: در اين دوره زماني انجام كار‌هايي مانند سپردن قالي براي شستشو جايز نيست، به اين دليل كه احتمال انتشار ويروس در مرحله‌هاي مختلف مانند انتقال فرش با ماشين و يا حتي تكاندن فرش مي‌تواند باعث انتشار ويروس كرونا شود.


عضو كميته كشوري كرونا افزود: از تمام خانواده‌ها تقاضامنديم چنين كار‌هايي كه مربوط به بيرون از منزل و باعث جابجا شدن وسايل داخل خانه مي‌شوند، به زمان ديگري موكول و از ورود وسايل جديد و خارج از منزل به داخل، خودداري كنند.


در اين روز‌هاي اپيدمي كرونا و نزديك شدن به پايان سال، بازار خانه تكاني و خريد وسايل جديد و شستشوي وسايل مانند فرش، رونق گرفته است.
اما نكته مهم اين است كه براي تحقق شعار كرونا را شكست مي‌دهيم؛ ضمن رعايت بهداشت فردي، احترام به حقوق شهروندي و رعايت بهداشت عمومي بسيار مهم و توصيه فراوان شده است.


از مهمترين توصيه‌هاي رعايت بهداشت عمومي در زمينه خانه تكاني، مي‌توان به عدم استفاده از وسايل عمومي و تعويض نكردن وسايل خانه اشاره كرد؛ به عنوان مثال تحويل دادن فرش به مراكز قاليشويي، حمل و نقل آن با وسايل عمومي، تجمع فرش‌هاي مختلف در يك مركز قاليشويي و خريد وسايل نو براي ورود به منزل مي‌توانند چرخه انتشار ويروس كرونا را افزايش دهند.


با انجام اين كار‌ها فقط حضور خود و ديگران را در جامعه افزايش داده ايم و در صورتي كه يكي از اين وسايل مانند ماشين حمل و نقل، فرش‌هاي تحويل داده شده به مركز قاليشويي آلوده به ويروس باشند، متاسفانه يك چرخه آلودگي بزرگي بوجود مي‌آيد كه سرعت انتشار ويروس را افزايش مي‌دهد، بنابراين ضمن رعايت بهداشت فردي، احترام به حقوق ديگران و رعايت بهداشت عمومي بسيار مهم و توصيه شده است.


كيانوش جهانپور، رئيس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت بهداشت روز بيستم اسفند ماه درباره آخرين وضعيت ويروس كرونا، در ايران اظهار كرد: با ۸۸۱ مورد جديد تعداد مبتلايان كرونا در كشور به ۸ هزار و ۴۲ نفر رسيده است.


جهانپور گفت: مجموع جان باختگان اين بيماري در كشور به ۲۹۱ مورد رسيد.
عليرضا زالي فرمانده ستاد عمليات مديريت مقابله با كرونا نيز با تاكيد بر اينكه كرونا يك سرماخوردگي ساده نيست و مي‌تواند افراد زيادي را به كام مرگ بكشاند، گفته است: متاسفانه همچنان برخي از مردم و مسئولين موضوع كرونا را ساده گرفته‌اند، اين سهل انگاري بسيار هولناك است كه مي‌تواند سبب تلف شدن عده‌اي شود.

مقالات مرتبط:

قاليشويي در لويزان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۱۷:۱۳ توسط:ادمين موضوع: